1. Nieuws

    Hart van Nederland succes op internet

    Het gaat niet alleen op tv goed met het SBS6-nieuwsprogramma Hart van Nederland. Ook op internet weet het programma steeds meer mensen te bereiken.
    Jarco Kriek
    18 februari 2015
    comments 2
    Hart van Nederland succes op internet
    Foto: ANP

    Het gaat niet alleen op tv goed met het SBS6-nieuwsprogramma Hart van Nederland. Ook op internet weet het programma steeds meer mensen te bereiken. De Facebookpagina bereikte de mijlpaal van tweehonderdduizend likes.


    Het dagelijkse nieuwsprogramma van SBS6 heeft om de Facebook-fans te bedanken een bijzondere actie in het leven geroepen. Iedereen die Hart van Nederland liked op Facebook, mag een idee voor een televisie-item insturen. Het grappigste, meest ontroerende, spannendste of mooiste idee wordt daadwerkelijk uitgewerkt. De winnaar of winnares van deze actie mag samen met een Hart van Nederland-verslaggever zijn of haar eigen item draaien op locatie.

    Honderdduizend likes in minder dan een jaar

    De tweehonderdduizend likes zijn zeer opvallend omdat de 100.000ste like vorig jaar maart werd behaald. Nog geen jaar verder zijn de cijfers verdubbeld. Vrouwen hebben een hoge mate van interesse in de Facebookpagina van het programma: zeventig procent van de likers is van het vrouwelijke geslacht. Daarnaast is de jonge doelgroep van 20 tot 34 jaar bijzonder goed vertegenwoordigd op de pagina.

    Hart van Nederland zoekt contact met kijkers

    Roy Peters – eindredacteur van Hart van Nederland en verantwoordelijk voor de sociale media – is in zijn nopjes: "Het is heel bijzonder om echt in contact te komen met onze kijkers. Het wederzijds contact van een televisieprogramma en haar doelgroep krijgt via Facebook een nieuwe, diepere dimensie. Televisie is altijd al een ivoren toren geweest, een soms moeilijk bereikbaar medium. Door de komst van social media zijn er deurtjes in die ivoren toren gekomen waardoor de dialoog met de kijker veel gemakkelijker wordt. En dat is erg belangrijk voor een programma als Hart van Nederland."

    SBS6SBS 6Hart van NederlandSBS Broadcastingsociale mediaFacebooknieuwsnieuwsprogrammakijkcijferslikes

    Reacties

  1. TV-TIP The Open

    The Open
    Ziggo Sport Select om 07:30 uur
    De British Open is de enige Major buiten de VS. Jordan Spieth kon na een zinderende slotronde ‘The Open’ vorig jaar op zijn naam schrijven. De Amerikaan ging met een ruime voorsprong de slotdag in, leek die te verspelen, maar herstelde zich toch. Dit jaar is hij opnieuw favoriet in het Schotse Carnoustie.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 12:20 uur
    Zoetemelk, Kuiper, Kuiper, Zoetemelk, Winnen, Winnen, Rooks, Theunisse. Iedere wielerliefhebber kent dit rijtje uit het hoofd: de acht Nederlandse winnaars op Alpe d’Huez, de Hollandse berg in de Tour. De laatste winst is uit 1989, dus het wordt tijd dat er weer een landgenoot zegeviert. Wellicht is dat Wilco Kelderman wel.