1. Nieuws

    Hart van Nederland succes op internet

    Het gaat niet alleen op tv goed met het SBS6-nieuwsprogramma Hart van Nederland. Ook op internet weet het programma steeds meer mensen te bereiken.
    Jarco Kriek
    18 februari 2015
    comments 2
    Hart van Nederland succes op internet
    Foto: ANP

    Het gaat niet alleen op tv goed met het SBS6-nieuwsprogramma Hart van Nederland. Ook op internet weet het programma steeds meer mensen te bereiken. De Facebookpagina bereikte de mijlpaal van tweehonderdduizend likes.


    Het dagelijkse nieuwsprogramma van SBS6 heeft om de Facebook-fans te bedanken een bijzondere actie in het leven geroepen. Iedereen die Hart van Nederland liked op Facebook, mag een idee voor een televisie-item insturen. Het grappigste, meest ontroerende, spannendste of mooiste idee wordt daadwerkelijk uitgewerkt. De winnaar of winnares van deze actie mag samen met een Hart van Nederland-verslaggever zijn of haar eigen item draaien op locatie.

    Honderdduizend likes in minder dan een jaar

    De tweehonderdduizend likes zijn zeer opvallend omdat de 100.000ste like vorig jaar maart werd behaald. Nog geen jaar verder zijn de cijfers verdubbeld. Vrouwen hebben een hoge mate van interesse in de Facebookpagina van het programma: zeventig procent van de likers is van het vrouwelijke geslacht. Daarnaast is de jonge doelgroep van 20 tot 34 jaar bijzonder goed vertegenwoordigd op de pagina.

    Hart van Nederland zoekt contact met kijkers

    Roy Peters – eindredacteur van Hart van Nederland en verantwoordelijk voor de sociale media – is in zijn nopjes: "Het is heel bijzonder om echt in contact te komen met onze kijkers. Het wederzijds contact van een televisieprogramma en haar doelgroep krijgt via Facebook een nieuwe, diepere dimensie. Televisie is altijd al een ivoren toren geweest, een soms moeilijk bereikbaar medium. Door de komst van social media zijn er deurtjes in die ivoren toren gekomen waardoor de dialoog met de kijker veel gemakkelijker wordt. En dat is erg belangrijk voor een programma als Hart van Nederland."

    SBS6SBS 6Hart van NederlandSBS Broadcastingsociale mediaFacebooknieuwsnieuwsprogrammakijkcijferslikes

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Naar de bibliotheek

    Naar de bibliotheek
    NPO 2 om 19:20 uur
    Documentairemaker Frans Bromet en de zijnen dwalen tijdens de komende dagen met camera en microfoon door acht openbare bibliotheken. Het spreekt boekdelen dat dit aloude boekenparadijs allang niet meer de plek is waar je op je lazer krijgt als je die stapel vakantieliteratuur weer eens te laat terugbrengt; de bieb is verworden tot een soort buurthuis, waar uiteenlopende figuren voor Frans een boekje opendoen.

    TV-TIP Maze Runner: The Scorch Trials

    Maze Runner: The Scorch Trials
    Net5 om 20:30 uur
    In deze tweede Maze Runner-film, naar het young adult-boek van James Dashner, moet de groep proefkonijnen een gevaarlijke woestenij doorkruisen. Ze worden opgejaagd vanwege de stoffen in hun bloed die hen beschermen tegen een epidemie. Deze keer dus geen doolhof meer en dat is wel jammer, want dat was nou net het leuke aan het eerste filmdeel. Maar ook al is The Scorch Triaas wat gewoontjes; de film kijkt nog steeds prima weg.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)