1. Nieuws

    HbbTV-reclame NLziet per abuis bij NPO

    De zogenaamde mockup van NLziet die afgelopen weekend via HbbTV van de NPO te zien was, is per abuis uitgezonden. Dat stelt de NPO in een reactie aan Totaal TV.
    Jarco Kriek
    12 augustus 2014
    comments 20
    HbbTV-reclame NLziet per abuis bij NPO

    De zogenaamde mockup van NLziet die afgelopen weekend via HbbTV van de NPO te zien was, is per abuis uitgezonden. Dat stelt de NPO in een reactie aan Totaal TV.

    De reclame voor de onbeperkt kijken-dienst was twee dagen op alle HbbTV geschikte televisies en tv-decoders opvallend zichtbaar als naar de tv-zenders Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 werd overgeschakeld op uitzendplatformen die HbbTV bij de NPO actief doorgeven. Onder meer via UPC, kleinere kabelaanbieders, CanalDigitaal en DVB-T (Digitenne) is dit het geval. NPO biedt via HbbTV de betaalde uitgesteld kijken-dienst NPO Plus aan. NPO Plus is onderdeel van NLziet en kan alleen via deze onbeperkt kijken-dienst geabonneerd worden. NLziet is een samenwerking tussen NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting.

    Geen reclame

    Omdat in de mockup om betatesters van NLziet via HbbTV werd verzorgd en er geen directe mogelijkheid voor de kijker was om zich als tester aan te melden, leek het erop dat het om een reclame voor NLziet ging. Dat is volgens Marco Slik - Sr. Beleidsadviseur R&D bij de NPO – niet het geval. "Wij zijn op dit moment NL Ziet / NPO Plus toegang vanuit de HbbTV omgeving aan het ontwikkelen/uitrollen en willen binnenkort een oproep gaan doen voor testers. Natuurlijk willen wij de testers vinden binnen de huidige groep van HbbTV-gebruikers. Onze ontwikkelaar is daarom een aantal voorbeelden aan het uitwerken hoe wij deze oproep het beste kunnen vormgeven en onder de aandacht kunnen brengen. Helaas hebben zij eind vorige week een foutje gemaakt waardoor één van de mogelijkheden, de mockup banner bij de rode knop, per abuis live is gezet. De pagina waar de werkelijke informatie gegeven moet gaan worden was/is daarbij nog niet aanwezig, waardoor kijkers in het ongewisse werden gelaten over de bedoelingen van de NPO", aldus Slik.

    NPONPO PlusNLzietpublieke omroepUitzending Gemistuitgesteld kijkenconnected tvinteractieve tvHbbTVUPCKPNZiggorode knopRTL NederlandSBS BroadcastingRTL XLKIJK

    Reacties

  1. TV-TIP Fun with Dick and Jane

    Fun with Dick and Jane
    RTL 4 om 07:15 uur
    Het leuke aan Fun with Dick and Jane is dat het gewoon een Jim Carrey-film is, compleet met gekke bekken en een goed hart. Maar het is ook een satire, waardoor de film een fijn ruw randje krijgt en niet glad wordt. Carrey maakte als een raket carrière bij een bedrijf waar de ratten aan de top - met een lekker verachtelijke Baldwin als baas - hebben zitten graaien. De brave Carrey en Leoni verkopen eerst al hun spullen en gaan dan het criminele pad op.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Amanda to the Rescue

    Amanda to the Rescue
    TLC om 18:30 uur
    Het fikte behoorlijk vorig jaar in Californië. De natuurbranden kostten verzekeringsmaat- schappijen ruim 11 miljard dollar en aan 86 mensen hun leven. Gelukkig werd er ook een hoop gered, zoals dieren. Amanda Giese redt drie honden, waaronder een hoogzwangere chihuahua.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)