1. Nieuws

    HbbTV-reclame NLziet per abuis bij NPO

    De zogenaamde mockup van NLziet die afgelopen weekend via HbbTV van de NPO te zien was, is per abuis uitgezonden. Dat stelt de NPO in een reactie aan Totaal TV.
    Jarco Kriek
    12 augustus 2014
    comments 20
    HbbTV-reclame NLziet per abuis bij NPO

    De zogenaamde mockup van NLziet die afgelopen weekend via HbbTV van de NPO te zien was, is per abuis uitgezonden. Dat stelt de NPO in een reactie aan Totaal TV.

    De reclame voor de onbeperkt kijken-dienst was twee dagen op alle HbbTV geschikte televisies en tv-decoders opvallend zichtbaar als naar de tv-zenders Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 werd overgeschakeld op uitzendplatformen die HbbTV bij de NPO actief doorgeven. Onder meer via UPC, kleinere kabelaanbieders, CanalDigitaal en DVB-T (Digitenne) is dit het geval. NPO biedt via HbbTV de betaalde uitgesteld kijken-dienst NPO Plus aan. NPO Plus is onderdeel van NLziet en kan alleen via deze onbeperkt kijken-dienst geabonneerd worden. NLziet is een samenwerking tussen NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting.

    Geen reclame

    Omdat in de mockup om betatesters van NLziet via HbbTV werd verzorgd en er geen directe mogelijkheid voor de kijker was om zich als tester aan te melden, leek het erop dat het om een reclame voor NLziet ging. Dat is volgens Marco Slik - Sr. Beleidsadviseur R&D bij de NPO – niet het geval. "Wij zijn op dit moment NL Ziet / NPO Plus toegang vanuit de HbbTV omgeving aan het ontwikkelen/uitrollen en willen binnenkort een oproep gaan doen voor testers. Natuurlijk willen wij de testers vinden binnen de huidige groep van HbbTV-gebruikers. Onze ontwikkelaar is daarom een aantal voorbeelden aan het uitwerken hoe wij deze oproep het beste kunnen vormgeven en onder de aandacht kunnen brengen. Helaas hebben zij eind vorige week een foutje gemaakt waardoor één van de mogelijkheden, de mockup banner bij de rode knop, per abuis live is gezet. De pagina waar de werkelijke informatie gegeven moet gaan worden was/is daarbij nog niet aanwezig, waardoor kijkers in het ongewisse werden gelaten over de bedoelingen van de NPO", aldus Slik.

    NPONPO PlusNLzietpublieke omroepUitzending Gemistuitgesteld kijkenconnected tvinteractieve tvHbbTVUPCKPNZiggorode knopRTL NederlandSBS BroadcastingRTL XLKIJK

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Das Boot

    Das Boot
    NPO 2 om 20:00 uur
    De bemanning van de U-612 vaart in deze laatste aflevering terug naar La Rochelle. Opgelucht, maar tegelijkertijd verslagen. Om de perikelen aan boord van de U-612 te verhullen, verzint de bemanning een list.

    TV-TIP Those Who Kill

    Those Who Kill
    NPO 3 om 20:30 uur
    Hoewel het halve land in 2011 nagelbijtend voor de tv zat, trok het Deense TV2 na het eerste seizoen toch de stekker uit Those Who Kill. Er volgden weliswaar nog wat remakes, waaronder De Jacht op SBS6, maar daarna werd het stil rond speurdersduo Bach en Cedergren. Totdat Viaplay, zeg maar het Scandinavische Videoland, de serie begin dit jaar nieuw leven inblies. Met een nieuwe cast én een nieuw verhaal. Het tweede seizoen start met de speurtocht naar de zeventienjarige Julie, een zaak die rechercheur Jan Michelsen al een half jaar wakker houdt.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)