Het blijft rommelen bij Viaplay: entertainmentaanbod onder druk

Door de slechte financiële resultaten blijft het ook binnen het management van Viaplay Group onrustig. Nadat eerder onder meer CEO Anders Jensen het veld moest ruimen, is het nu de beurt aan een andere directeur. Nicholas Hadley-Kamptz verlaat per direct Viaplay Group. Hij was verantwoordelijk voor contentstrategie, planning en acquisitie bij Viaplay Group. Hadley-Kamptz is na Filippe Wallestam de tweede contentdirecteur die het Zweedse mediabedrijf verlaat.
Meer sport
De recente ontwikkelingen maken duidelijk dat Viaplay zich meer op het leveren van sportcontent wil gaan richten. Dit kondigde het bedrijf al enigszins aan tijdens de presentatie van de financiële cijfers over het tweede kwartaal. Onlangs schrapte Viaplay Group al enkele Nederlandse dramaseries die eerder waren aangekondigd. Hoe Viaplay vanaf volgend jaar de komende wettelijke verplichting gaat invullen om minimaal 4,5 procent van de omzet aan Nederlands content te gaan besteden, is op dit moment nog niet duidelijk.