1. Nieuws

    Interactieve TV van KPN blijft succes

    KPN heeft met het tv-product Interactieve TV een succes in huis. aL meer dan een jaar ziet het telecombedrijf het aantal abonnees van Interactieve TV stijgen.
    Jarco Kriek
    29 april 2016
    comments 3
    Interactieve TV van KPN blijft succes

    KPN heeft met het tv-product Interactieve TV een succes in huis. Al meer dan een jaar ziet het telecombedrijf het aantal abonnees van Interactieve TV stijgen. Deze stappen vooral van Ziggo naar KPN over.


    Uit het financieel verslag over het eerste kwartaal van 2016 blijkt dat het aantal tv-klanten bij KPN in de eerste drie maanden met dertigduizend is gestegen. Tegen een stijging van 53.000 klanten met Interactieve TV, staat een daling van 23.000 abonnees bij Digitenne en andere tv-producten van KPN.

    Vaste diensten KPN doen het goed

    KPN blijft het onverminderd goed doen bij het leveren van tv-, internet- en telefoondiensten via vaste netwerken. Het telecombedrijf levert deze diensten via eigen koperdraad- en glasvezelnetwerken. Het aantal klanten met Interactieve TV – waarbij gelijktijdige afname van internet en telefoon noodzakelijk is – nam in een jaar tijd met 242.000 toe. In bijna eenderde van de Nederlandse huishoudens wordt via de tv-producten Interactieve TV en Digitenne naar tv-zenders gekeken.

    Focus op bestaande klanten

    De strategie van KPN om de focus op bestaande klanten te richten, blijft succesvol. Met cadeautjes in de vorm van exclusieve content, gratis tv-zenders bij afname van meer diensten en een gratis premiumabonnement op de muziekdienst Spotify wil KPN bestaande klanten langer aan zich binden. Natuurlijk zijn deze extra cadeautjes ook voor nieuwe klanten beschikbaar. De strategie van KPN zorgt er mede voor dat de klantentevredenheidscore NPS bij geleverde vaste markt-diensten op +10 terecht is gekomen. Drie punten meer in vergelijk met het eerste kwartaal van 2015.

    KPNInteractieve TVglasvezelkoperdraadtvtelevisieinternettelefoonbellentelefoniealles-in-1alles in 1triple playquad playKPN Compleetexclusieve contentHBOSpotifyHDHD-zendersbandbreedtebeeldkwaliteitArisNPO 1NPO 2NPO 3RTL 4RTL 5RTL 7RTL 8SBS6Net5Veronicatvtelevisiedecodertv-decoferfirmwaresoftwarefirmwareupdatesoftwaareupdate

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN DOWNTON ABBEY

      De bekende acteurs uit de populaire televisieserie over de Britse familie Crawley en hun bedienden keren terug voor de film. De succesvolle serie werd bekroond met onder andere drie Golden Globe Awards en vijftien Emmy Awards. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Kill Bill Vol. 1

    Kill Bill Vol. 1
    NPO 3 om 20:25 uur
    Tijdens de generale repetitie van een huwelijk worden alle aanwezigen koelbloedig vermoord. Ook de zwangere bruid, Black Mamba, ontsnapt niet aan de horror. Black Mamba, beter bekend als 'de bruid', wordt voor dood achtergelaten door moordenaar Bill en zijn entourage 'de Vipers'. Maar Black Mamba ontwaakt vier jaar later uit haar coma en zweert wraak.

    TV-TIP Sterren Muziekfeest op het plein

    Sterren Muziekfeest op het plein
    NPO 1 om 20:35 uur
    Nadat de Waalwijkers in polonaise de tent uit zijn gestampt, verhuist Jan Smit met zijn muziekkaravaan richting de Grote Markt in Enschede. Ook hier zal de crème de la crème van het Nederlandse lied, onder wie Gerard Joling, Lee Towers, André Hazes en Jeroen van der Boom, een lekker moppie laten horen.

    Interview

    • *

      Bert van Leeuwen

      Mannen in het wild

      Eén op de vier mannen tussen de veertig en zestig heeft last van een midlifecrisis. In Mannen in het wild neemt Bert van Leeuwen zes van hen mee op reis.
      Reacties0 reactie(s)