1. Nieuws

    Interactieve TV van KPN blijft succes

    KPN heeft met het tv-product Interactieve TV een succes in huis. aL meer dan een jaar ziet het telecombedrijf het aantal abonnees van Interactieve TV stijgen.
    Jarco Kriek
    29 april 2016
    comments 3
    Interactieve TV van KPN blijft succes

    KPN heeft met het tv-product Interactieve TV een succes in huis. Al meer dan een jaar ziet het telecombedrijf het aantal abonnees van Interactieve TV stijgen. Deze stappen vooral van Ziggo naar KPN over.


    Uit het financieel verslag over het eerste kwartaal van 2016 blijkt dat het aantal tv-klanten bij KPN in de eerste drie maanden met dertigduizend is gestegen. Tegen een stijging van 53.000 klanten met Interactieve TV, staat een daling van 23.000 abonnees bij Digitenne en andere tv-producten van KPN.

    Vaste diensten KPN doen het goed

    KPN blijft het onverminderd goed doen bij het leveren van tv-, internet- en telefoondiensten via vaste netwerken. Het telecombedrijf levert deze diensten via eigen koperdraad- en glasvezelnetwerken. Het aantal klanten met Interactieve TV – waarbij gelijktijdige afname van internet en telefoon noodzakelijk is – nam in een jaar tijd met 242.000 toe. In bijna eenderde van de Nederlandse huishoudens wordt via de tv-producten Interactieve TV en Digitenne naar tv-zenders gekeken.

    Focus op bestaande klanten

    De strategie van KPN om de focus op bestaande klanten te richten, blijft succesvol. Met cadeautjes in de vorm van exclusieve content, gratis tv-zenders bij afname van meer diensten en een gratis premiumabonnement op de muziekdienst Spotify wil KPN bestaande klanten langer aan zich binden. Natuurlijk zijn deze extra cadeautjes ook voor nieuwe klanten beschikbaar. De strategie van KPN zorgt er mede voor dat de klantentevredenheidscore NPS bij geleverde vaste markt-diensten op +10 terecht is gekomen. Drie punten meer in vergelijk met het eerste kwartaal van 2015.

    KPNInteractieve TVglasvezelkoperdraadtvtelevisieinternettelefoonbellentelefoniealles-in-1alles in 1triple playquad playKPN Compleetexclusieve contentHBOSpotifyHDHD-zendersbandbreedtebeeldkwaliteitArisNPO 1NPO 2NPO 3RTL 4RTL 5RTL 7RTL 8SBS6Net5Veronicatvtelevisiedecodertv-decoferfirmwaresoftwarefirmwareupdatesoftwaareupdate

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP De regels van Floor

    De regels van Floor
    NPO 3 om 09:10 uur
    De eigenwijze Floor krijgt in dit tweede seizoen een nieuw klasgenootje, dat voor het gemak ook Floor heet. Omdat haar ouders puissant rijk zijn, wordt ze 'Rijke Floor' genoemd en wordt Floor gedegradeerd tot 'Gewone Floor'. Daar is Floor het natuurlijk niet mee eens, dus gaat ze op zoek naar een nieuwe bijnaam. Makkelijker gezegd dan gedaan.

    TV-TIP Hoofdzaken

    Hoofdzaken
    NPO 3 om 18:15 uur
    In het hart van Breda staat de kapperszaak van Marko. Marko kan niet alleen goed overweg met kam en schaar, hij weet met zijn montere gebabbel ook het meest gesloten kinderboek te openen. In Hoofdzaken openbaren kinderen vanaf de kappersstoel hun diepste, en meest hilarische zielenroerselen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)