1. Nieuws

    Interactieve TV van KPN blijft succes

    KPN heeft met het tv-product Interactieve TV een succes in huis. aL meer dan een jaar ziet het telecombedrijf het aantal abonnees van Interactieve TV stijgen.
    Jarco Kriek
    29 april 2016
    comments 3
    Interactieve TV van KPN blijft succes

    KPN heeft met het tv-product Interactieve TV een succes in huis. Al meer dan een jaar ziet het telecombedrijf het aantal abonnees van Interactieve TV stijgen. Deze stappen vooral van Ziggo naar KPN over.


    Uit het financieel verslag over het eerste kwartaal van 2016 blijkt dat het aantal tv-klanten bij KPN in de eerste drie maanden met dertigduizend is gestegen. Tegen een stijging van 53.000 klanten met Interactieve TV, staat een daling van 23.000 abonnees bij Digitenne en andere tv-producten van KPN.

    Vaste diensten KPN doen het goed

    KPN blijft het onverminderd goed doen bij het leveren van tv-, internet- en telefoondiensten via vaste netwerken. Het telecombedrijf levert deze diensten via eigen koperdraad- en glasvezelnetwerken. Het aantal klanten met Interactieve TV – waarbij gelijktijdige afname van internet en telefoon noodzakelijk is – nam in een jaar tijd met 242.000 toe. In bijna eenderde van de Nederlandse huishoudens wordt via de tv-producten Interactieve TV en Digitenne naar tv-zenders gekeken.

    Focus op bestaande klanten

    De strategie van KPN om de focus op bestaande klanten te richten, blijft succesvol. Met cadeautjes in de vorm van exclusieve content, gratis tv-zenders bij afname van meer diensten en een gratis premiumabonnement op de muziekdienst Spotify wil KPN bestaande klanten langer aan zich binden. Natuurlijk zijn deze extra cadeautjes ook voor nieuwe klanten beschikbaar. De strategie van KPN zorgt er mede voor dat de klantentevredenheidscore NPS bij geleverde vaste markt-diensten op +10 terecht is gekomen. Drie punten meer in vergelijk met het eerste kwartaal van 2015.

    KPNInteractieve TVglasvezelkoperdraadtvtelevisieinternettelefoonbellentelefoniealles-in-1alles in 1triple playquad playKPN Compleetexclusieve contentHBOSpotifyHDHD-zendersbandbreedtebeeldkwaliteitArisNPO 1NPO 2NPO 3RTL 4RTL 5RTL 7RTL 8SBS6Net5Veronicatvtelevisiedecodertv-decoferfirmwaresoftwarefirmwareupdatesoftwaareupdate

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET LAST CHRISTMAS

      De jonge, losbandige en soms wat humeurige Kate (Emilia Clarke) is niet tevreden over haar leven. Tom lijkt te mooi om waar te zijn als hij haar leven komt binnenlopen en door de muur die Kate om zich heen gebouwd heeft heen breekt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze romantische komedie weggeven, met daarin een tas en natuurlijk twee kaartjes voor de film.

    TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 18:00 uur
    De Amsterdammers ontvangen Chelsea. Het kan voor de stand in de poule geen kwaad om The Blues een pak op de broek te geven.

    TV-TIP November Man

    November Man
    RTL 7 om 20:30 uur
    Ex-CIA agent Peter hoopt rust te vinden in het runnen van een vredig Zwitsers hotel, maar wordt terug in het spel gebracht door een ex-collega. Als een vriendin van Peter vlak daarna vermoord wordt, is hem duidelijk dat er dubbelspel wordt gespeeld. Zijn protegé David opent de jacht op hem, maar zal heel wat uit de kast moeten trekken om zijn leraar af te troeven.

    Interview

    • *

      Daniel Mays

      Temple

      Mark Strong, Carice van Houten en Daniel Mays runnen in de BBC First-serie Temple een illegale, ondergrondse medische kliniek.
      Reacties0 reactie(s)