1. Nieuws

    Interactieve TV zorgt voor groei tv-abonnees KPN

    KPN plaatst zich met een marktaandeel van 24 procent steviger als tweede aanbieder op de Nederlandse tv-markt. Interactieve TV zorgde voor de groei.
    Jarco Kriek
    23 april 2013
    comments 0
    Interactieve TV zorgt voor groei tv-abonnees KPN
    Foto: ANP

    KPN plaatst zich met een marktaandeel van 24 procent steviger als tweede aanbieder op de Nederlandse tv-markt. Interactieve TV zorgde voor de groei van het aantal tv-abonnees.

    Het telecombedrijf zag het aantal tv-abonnees in de eerste drie maanden van 2013 met 79.000 tot 1.845.000 stijgen. Het aantal klanten dat bij KPN Interactieve TV afneemt, steeg met 116.000 naar 1.128.000. Daardoor heeft KPN alleen met Interactieve TV al meer klanten dan UPC die bij het kabelbedrijf een aanvullend digitaal tv-abonnement afnemen.

    Digitenne

    Zorgenkindje van KPN blijft Digitenne. Het aantal klanten dat bij KPN anders dan via Interactieve TV naar tv kijkt, daalde met 37.000 tot 717.000. In deze groep zitten naast Digitenne ook de klanten die via dochterbedrijven van KPN naar analoge tv via glasvezelnetwerken kijken. KPN heeft tot februari 2017 de uitzendlicenties van de etherzenders van Digitenne in bezit. Het beperkte zenderaanbod en de mindere beeldkwaliteit zorgen voor de daling van het aantal Digitenne-abonnees.

    Glasvezel

    Opvallend is dat KPN het aantal klanten dat via glasvezel naar Interactieve TV kijkt, minder sterk dan voorheen ziet stijgen. De stijging van 31.000 glasvezelabonnement betekent voor KPN de laagste stijging in één jaar tijd. Door de toename steeg het aantal KPN-klanten met een Interactieve TV-abonnement via glasvezel tot 399.000. Mogelijke oorzaak is de negatieve publiciteit in de media waarmee glasvezeldiensten van KPN de afgelopen maanden – al dan niet terecht – mee te maken had. Ook staan op internet veel klachten over een minder sterk groeiend zenderaanbod en de beeldkwaliteit van bepaalde tv-zenders via bepaalde glasvezelnetwerken.

    KPNTelfortXS4AllInteractieve TVglasvezelDSLADSLVDSLDigitenne

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN THE BEACH BUM

      Moondog is een succesvolle dichter die zijn leven volgens zijn eigen regels leeft. Samen met zijn rijke vrouw is het leven één groot feest vol drugs en drank. Wanneer het noodlot plotseling toeslaat, moet hij zich echter herpakken en zich richten op zijn grote talent: schrijven. Totaal TV mag vijf keer twee kaarten voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Coming to America

    Coming to America
    om 14:23 uur
    Murphy schittert in deze amusante comedy als een Afrikaanse prins die weigert met het mooie meisje te trouwen dat door zijn vader is uitgezocht. In plaats daarvan reist hij undercover naar New York om een intelligente, onafhankelijke vrouw te vinden. Murphy wordt vergezeld door Hall en bekijkt het land met een naïeve blik en een onverwoestbare grijns. Hij ziet wel wat in Headley, maar zij heeft al wat met de botte LaSalle.

    TV-TIP Mars tegen Venus

    Mars tegen Venus
    Net5 om 20:30 uur
    Als je als man moet kiezen, ga je dan voor een kale knar of voor een stotterend apparaat? En wat heeft een vrouw nou liever naast zich op de bank zitten: een stoere Viking of een driftig geëpileerde metroman? In Mars tegen Venus nemen de teams van Jan Versteegh en Leonie ter Braak het tegen elkaar op om antwoord te vinden op die ene, allesomvattende vraag: wie kent de andere sekse het beste?

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)