1. Nieuws

    John de Mol sluit Chinese contentdeal

    John de Mol heeft voor Talpa een grote contentdeal gesloten waarbij het belangrijke stappen op de Chinese tv-markt zet.
    Jarco Kriek
    29 januari 2016
    comments 0
    John de Mol sluit Chinese contentdeal
    Foto: ANP

    John de Mol heeft voor Talpa een grote contentdeal gesloten waarbij het belangrijke stappen op de Chinese tv-markt zet. Het gaat om een joint venture met het Chinese mediabedrijf Zhejiang Tangde.


    Belangrijk onderdeel van de overeenkomst is de verkoop van licentierechten voor de productie van het vijfde tot en met het achtste seizoen van de talentenshow The Voice of China aan Zhejiang Tangde. Verder voorziet de overeenkomst de gezamenlijke ontwikkeling en exploitatie van ruim tweehonderd tv-programma’s uit de Talpa catalogus. Zhejiang Tangde betaalt ruim zestig miljoen dollar voor The Voice of China en steekt vijftig miljoen dollar in een joint venture met Talpa die formats voor de Chinese tv-markt gaat ontwikkelen.

    Dance Dance Dance in China

    De eerste productie die in het kader van de nieuwe overeenkomst in China wordt uitgezonden, is Dance Dance Dance waarin de allerlaatste technieken, zoals videomapping en augmented reality, worden gebruikt. Mediabedrijf Zhejiang Tangde is actief als producent van film en drama en in China beursgenoteerd. Dankzij de joint venture met Talpa komt Zhejiang Tangde nu ook met non-scripted formats op de markt.

    Talpa eigendom van ITV

    John de Mol verkocht Talpa onlangs aan het Britse ITV, maar blijft wel verantwoordelijk voor het productiehuis. ITV heeft vijfhonderd miljoen euro voor Talpa betaald, maar de verkoopprijs kan – afhankelijk van behaalde bedrijfsresultaten – in een periode van acht jaar tot meer dan een miljard euro oplopen.

    TalpaJohn de MolChinaZhejiang TangdeThe Voice of ChinaDance Dance DanceTMGTelegraaf Media GroepSky Radio GroupSRGradiotvRadio 538538SLAM!Sky RadioRadio VeronicaClassic FM100%NLRadio 10SBS BroadcastingSBS6Net5VeronicaSanoma

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 17:03 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)