[UPDATE] 'John de Mol trekt stekker uit eigen nieuwsdienst'
Talpa Network heeft in de afgelopen maanden rond de twintig journalisten voor de aangekondigde nieuwsdienst aangenomen. Gelijktijdig vond ook een onderzoek naar de levensvatbaarheid en de behoefte van Nederlanders voor deze nieuwsdienst plaats. Uit dit onderzoek is gebleken dat onvoldoende fundament aanwezig is om van de nieuwsdienst een succes te maken. Talpa Network gaat in de komende dagen het personeel inlichten over de huidige ontwikkeling. Het lijkt erop dat Talpa Network geen risico meer wil nemen om op nieuwe mislukkingen te stuiten. Het mediabedrijf van John de Mol leed eerder dit jaar gezichtsverlies door het mislukken van 6Inside, het programma van Jan Versteegh en Albert Verlinde dat per aflevering met moeite 100.000 kijkers wist te bereiken.
Hart van Nederland
Talpa Network gaat wat betreft actuele nieuwsvoorziening het cross mediale platform Hart van Nederland verder uitbreiden. Hart van Nederland wordt door Talpa Network gezien als een sterke merknaam dat niet alleen op tv maar ook online veel Nederlanders weet te bereiken. Dit wordt door diverse media gemeld.
Piet Paulusma
Of de huidige ontwikkeling de onder SBS6-kijkers populaire weerman Piet Paulusma langer aan de zender bindt, moet in de komende periode blijken. Onderdeel van de nieuwsplannen van het mediabedrijf was een eigen weerdienst die niet online maar ook op tv- en radiozenders van Talpa Network bijdragen zou gaan leveren. Mogelijk dat de huidige ontwikkeling voor Piet Paulusma betekent dat hij in ieder geval zijn 25-jarig jubileum op SBS6 kan meemaken.
Update: Talpa Network zegt niet te stoppen met de verdere ontwikkeling van de eigen nieuwsdienst. Lees hier de reactie van Talpa Network.