1. Nieuws

    Kabel blijft klanten aan DSL en glasvezel verliezen

    Kabelbedrijven blijven klanten aan IPTV-aanbieders verliezen. Uit het kwartaalonderzoek van Telecompaper blijkt dat Nederland aan het einde van 2014 7,76 miljoen tv-aansluitingen had.
    Jarco Kriek
    9 maart 2015
    comments 25
    Kabel blijft klanten aan DSL en glasvezel verliezen

    Kabelbedrijven blijven klanten aan IPTV-aanbieders verliezen. Uit het kwartaalonderzoek van Telecompaper blijkt dat Nederland aan het einde van 2014 7,76 miljoen tv-aansluitingen had.


    In het vierde kwartaal van 2014 steeg het aantal tv-aansluitingen met twintigduizend. Consumenten gaven in dit kwartaal bijna 410 miljoen euro aan tv-diensten uit. Dit was vrijwel gelijk dan in het derde kwartaal. Het gecombineerde marktaandeel van UPC en Ziggo komt op 54 procent uit. Ziggo neemt hiervan 34 procent voor rekening. KPN heeft met 27 procent precies de helft van het marktaandeel van het gecombineerde Ziggo.

    Negentig procent kijkt digitaal in Nederland

    In Nederland kijkt negentig procent van de huishoudens op het primaire televisietoestel digitaal naar tv-zenders. Inherent aan de stijging van digitale tv is de daling van het aantal analoge tv-aansluitingen. Kabelbedrijven verloren klanten door naar digitale tv overstappende huishoudens. Niet iedereen nam bij het kabelbedrijf een digitaal tv-abonnement af. Vooral IPTV-aanbieders die via DSL- en glasvezelnetwerken tv-diensten leveren, profiteerden hiervan. DSL is nu goed voor zeventien procent marktaandeel. Glasvezel blijft op elf procent steken. 

    ZiggoUPCKPNTelecompaperanaloogdigitaalkabelDSLglasvezelIPTVtvtelevisieaansluitingentv-aansluitingen

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      1X SONY NOISE CANCELLING HEADPHONE

      Stilstaan bij een bushalte of een lange vlucht naar New York? De WH-XB900N filtert ongewenste geluiden. Dankzij digital noise cancelling wordt het omgevingsgeluid geëlimineerd. Dit nieuwe model is vanaf nu voor €250,- verkrijgbaar in stijlvol blauw en zwart. Totaal TV mag er één weggeven.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:05 uur
    Schoenenvet, blarenpleisters en Fons de Poel met een microfoon. Ja hoor, de Nijmeegse Vierdaagse is weer van start gegaan. Maar liefst 47.000 wandelaars lopen de 103e editie. Op deze ‘blauwe dinsdag’ hebben de mensen in tussenstop Elst zich weer in het blauw uitgedost.

    TV-TIP The Age of Adaline

    The Age of Adaline
    RTL 8 om 20:30 uur
    De 29-jarige Adaline Bowman merkt na een bijnadoodervaring dat ze niet meer veroudert. Om te voorkomen dat iemand haar geheim achterhaalt, laat ze acht decennia lang niemand meer in haar leven toe. Maar een toevallige ontmoeting met de charismatische filantroop Ellis Jones wakkert haar passie voor het leven en de liefde plots weer aan.

    Interview

    • *

      Kim Lammers

      Meer dan goud

      In Meer dan goud leven zes oud-topsporters een week lang onder één dak. Het levert een intiem en authentiek beeld op van de mensen achter de sporters.
      Reacties0 reactie(s)