1. Nieuws

    Kabelklant heeft sleutelrol in doorgifte HbbTV

    Klanten van de kabelbedrijven UPC en Ziggo hebben volgens Henk Hagoort van de NPO een belangrijke rol bij de mogelijk toekomstige doorgifte van HbbTV via de kabel.
    Jarco Kriek
    13 juni 2014
    comments 7
    Kabelklant heeft sleutelrol in doorgifte HbbTV

    Klanten van de kabelbedrijven UPC en Ziggo hebben volgens Henk Hagoort van de NPO een belangrijke rol bij de mogelijk toekomstige doorgifte van HbbTV via de kabel.

    Naast UPC en Ziggo geeft ook KPN HbbTV via haar tv-product Interactieve TV niet door. Hierdoor zijn klanten van de drie grootste aanbieders verstoken van deze interactieve tv-dienst. De NPO blijft desondanks innoveren met HbbTV. Naast programma-informatie, het via internet beluisteren van publieke radiozenders en de uitgesteld kijken-dienst Uitzending Gemist kan via HbbTV tijdens het NOS Journaal aanvullende informatie over het nieuwsonderwerp in tekst en beeld via de rode knop van de afstandsbediening worden opgevraagd. De komende weken kan tijdens elke WK-voetbalwedstrijd via HbbTV analyses, belangrijke spelmomenten en de opstellingen direct via het televisiescherm bekeken worden.

    Klant heeft macht

    Henk Hagoort – voorzitter van de Raad van Bestuur van de NPO – stelt tegenover Totaal TV dat de klant mogelijk een cruciale rol bij toekomstige doorgifte van HbbTV bij KPN, UPC en Ziggo kan spelen. Hij roept klanten op om bij de tv-aanbieder navraag te doen waarom HbbTV niet wordt aangeboden. Als er voldoende klanten klagen, wordt de druk op de aanbieders groter om HbbTV te gaan doorgeven. Voor het gebruik van de rode knop voor eigen interactieve diensten van aanbieders heeft Hagoort al een passende oplossing. "Van ons hoeft HbbTV niet per definitie onder de rode knop oproepbaar te zijn. Een afstandsbediening heeft vier kleurentoetsen. HbbTV onder de blauwe toets kan natuurlijk ook", aldus Hagoort.

    HbbTVNPOpublieke omroepHenk HagoortNOSinteractieve tvUPCZiggoKPNinternettelevisie

    Reacties

  1. TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het ene stuk vlees is het andere niet. Verpakkingen reppen tegenwoordig over het voer dat de koe at. Zo zijn er biefstukken uit Ierland met een unieke smaak door een dieet van gras. Maar in hetzelfde schap liggen Amerikaanse steaks die subliem smaken door een menu van granen. Maakt het wat uit wat de koe heeft gegeten? De Keuringsdienst van waarde zoekt het uit.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP The Great Wall

    The Great Wall
    SBS9 om 20:30 uur
    De Europese huursoldaat William is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangengenomen worden door het Chinese leger.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)