1. Nieuws

    Kabelklant heeft sleutelrol in doorgifte HbbTV

    Klanten van de kabelbedrijven UPC en Ziggo hebben volgens Henk Hagoort van de NPO een belangrijke rol bij de mogelijk toekomstige doorgifte van HbbTV via de kabel.
    Jarco Kriek
    13 juni 2014
    comments 7
    Kabelklant heeft sleutelrol in doorgifte HbbTV

    Klanten van de kabelbedrijven UPC en Ziggo hebben volgens Henk Hagoort van de NPO een belangrijke rol bij de mogelijk toekomstige doorgifte van HbbTV via de kabel.

    Naast UPC en Ziggo geeft ook KPN HbbTV via haar tv-product Interactieve TV niet door. Hierdoor zijn klanten van de drie grootste aanbieders verstoken van deze interactieve tv-dienst. De NPO blijft desondanks innoveren met HbbTV. Naast programma-informatie, het via internet beluisteren van publieke radiozenders en de uitgesteld kijken-dienst Uitzending Gemist kan via HbbTV tijdens het NOS Journaal aanvullende informatie over het nieuwsonderwerp in tekst en beeld via de rode knop van de afstandsbediening worden opgevraagd. De komende weken kan tijdens elke WK-voetbalwedstrijd via HbbTV analyses, belangrijke spelmomenten en de opstellingen direct via het televisiescherm bekeken worden.

    Klant heeft macht

    Henk Hagoort – voorzitter van de Raad van Bestuur van de NPO – stelt tegenover Totaal TV dat de klant mogelijk een cruciale rol bij toekomstige doorgifte van HbbTV bij KPN, UPC en Ziggo kan spelen. Hij roept klanten op om bij de tv-aanbieder navraag te doen waarom HbbTV niet wordt aangeboden. Als er voldoende klanten klagen, wordt de druk op de aanbieders groter om HbbTV te gaan doorgeven. Voor het gebruik van de rode knop voor eigen interactieve diensten van aanbieders heeft Hagoort al een passende oplossing. "Van ons hoeft HbbTV niet per definitie onder de rode knop oproepbaar te zijn. Een afstandsbediening heeft vier kleurentoetsen. HbbTV onder de blauwe toets kan natuurlijk ook", aldus Hagoort.

    HbbTVNPOpublieke omroepHenk HagoortNOSinteractieve tvUPCZiggoKPNinternettelevisie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis

    Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis
    NPO 3 om 20:25 uur
    Steeds meer zoutjes, chips, nootjes en rijstwafels worden verkocht met bbq-smaak. Maar wat is dat voor smaak? Een maiskolf smaakt immers anders dan een speklap. Proef je vlees, vuur, rook of de ongewassen vingers van je oom?

    TV-TIP Operatie beveiliging

    Operatie beveiliging
    SBS6 om 20:30 uur
    Terwijl de hele festivalweide met de neus in de wind staat te genieten van hun favoriete artiest, staan er een paar vogels met een grote V op hun borst de andere kant op te kijken. Wat zijn ze belangrijk, de beveiligers die ervoor zorgen dat de boel niet oververhit raakt. Want ja, iemand moet het doen.

    Interview

    • *

      Coen Verbraak

      In de beste families

      In de beste families draait om grote levensthema’s die we allemaal meemaken. In het eerste seizoen praat Verbraak met broers en zussen.
      Reacties0 reactie(s)