KPN wijzigt algemene voorwaarden bij alle abonnementen

KPN informeert zijn klanten de komende weken over de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden die op 1 april van toepassing worden. Het telecombedrijf moet klanten vóór 1 maart van de wijzigingen op de hoogte brengen. Vanaf deze datum hebben klanten een maand de tijd om hun lopende abonnement kosteloos op te zeggen, ook als dit binnen de contractvaste periode is. De Algemene Voorwaarden worden gewijzigd bij de door KPN aangeboden diensten e-mail only, Digitenne, internet, vast bellen en Interactieve TV.
Concurrentie
De wijziging van de Algemene Voorwaarden is voor concurrenten van KPN - zoals VodafoneZiggo, T-Mobile en Delta Fiber - een kans om KPN-klanten binnen te hengelen, bijvoorbeeld met aangescherpte welkomstkortingen. Zeker nu de Nederlandse markt van vaste diensten zo dynamisch is, kunnen hiermee nieuwe klanten worden gescoord.
Inflatiecorrectie
Een belangrijke verandering in de vernieuwde voorwaarden is terug te leiden naar de inflatie en daarbij behorende prijscorrectie. KPN gaat de inflatiecorrectie vanaf dit jaar voor alle klanten met de bovengenoemde diensten voortaan op 1 juli verrekenen. Hierdoor kunnen klanten bijvoorbeeld niet in alle gevallen meer hun abonnement opzeggen bij een prijsverhoging. Ook zijn er wijzigingen op het gebied van draadloze diensten, eigen apparatuur en aansprakelijkheid.
Een volledig overzicht van de wijzigingen vindt u hier.