1. Nieuws

    Kijkcijferrecord FOX door voetbal

    FOX heeft voor het eerst sinds het bestaan meer dan een half miljoen kijkers aan zich weten te binden. Hiervoor had men een live voetbalwedstrijd nodig.
    Jarco Kriek
    20 oktober 2013
    comments 0
    Kijkcijferrecord FOX door voetbal

    Het open net-kanaal FOX heeft voor het eerst sinds haar bestaan meer dan een half miljoen kijkers aan zich weten te binden. Hiervoor had men een live voetbalwedstrijd nodig.

    Voor het eerst sinds vijf jaar was er op een open net-kanaal een voetbalwedstrijd uit de eredivisie live te bekijken. Voor FOX was de live-uitzending van de Nederlandse voetbalkraker FC Twente – Ajax er één met dubbele betekenis. Als eerste wilde men meer Nederlandse kijkers naar de nieuwe – medio augustus begonnen – tv-zender loodsen. Vóór deze wedstrijd lag het kijkcijferrecord van FOX net boven de honderdduizend kijkers en waren herhalingen van de animatieserie The Simpsons het meest bekeken. Als tweede reden was het uitzenden van de voetbalwedstrijd voor de kijker een kennismaking met betaalzender FOX Sports Eredivisie. Deze betaalzender zendt alle wedstrijden uit de eredivisie live uit. Een abonnement kost – afhankelijk van de tv-aanbieder – tussen de vijftien en achttien euro per maand.

    Bijna miljoen kijkers

    De voetbalwedstrijd FC Twente – Ajax werd in Nederland uiteindelijk door 940.000 Nederlanders live bekeken. Via het open net-kanaal – de tv-zender noemt zich overigens zelf digitale basiszender – keken uiteindelijk 588.000 Nederlanders. Via betaalzender FOX Sports Eredivisie keken daarnaast ook nog eens 352.000 voetballiefhebbers. Uiteindelijk keken er toch nog veel minder Nederlanders via FOX en FOX Sports Eredivisie naar deze voetbalwedstrijd dat de samenvatting die later op de avond op Nederland 1 door NOS Studio Sport werd uitgezonden. Hier keken bijna 1,6 miljoen Nederlanders naar.

    FOXFox SportseredivisieFC TwenteAjaxvoetbalNOSStudio SportNederland 1

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.