1. Nieuws

    Kijken meer Nederlanders naar FOX Sports door goedkoper abonnement?

    Nieuwe distributieovereenkomsten hebben ervoor gezorgd dat het abonnement van betaalzender FOX Sports goedkoper is geworden.
    Jarco Kriek
    31 oktober 2016
    comments 1
    Kijken meer Nederlanders  naar FOX Sports door goedkoper abonnement?

    De vraag rijst of het aantal abonnementen dat van FOX Sports door aanbieders wordt verkocht door de prijsverlaging is gestegen. Door nieuwe distributieovereenkomsten daalde bij de meeste aanbieders de prijs van het belangrijkste en meest verkochte FOX Sports Eredivisie-abonnement bij deze aanbieders ongeveer tien euro per maand tot een prijsniveau van rond de €7,50 per maand. Uitzonderingen zijn Ziggo en M7 Group – eigenaar van CanalDigitaal en Online.nl – die vanwege doorlopende overeenkomsten de prijs op het oude niveau moesten houden.


    Aanbieders geven geen duidelijkheid

    Een rondje langs enkele aanbieders maakt het niet mogelijk om de vraag over eventuele abonneegroei goed te beantwoorden. Natuurlijk is het aanlokkelijker voor klanten geworden om door de goedkopere prijs een abonnement op FOX Sports te nemen. Daarnaast biedt Vodafone als enige aanbieder het kanaal FOX Sports 1 HD in het basispakket aan. Hierdoor kunnen rond de honderdduizend huisgezinnen naar het belangrijkste kanaal van de betaalzender kijken. Maar bijvoorbeeld bij KPN – de grootste aanbieder met een nieuwe distributieovereenkomst – worden de lippen stijf op elkaar gehouden als het over abonnee-aantallen van FOX Sports gaat. 

     

    Stichting Kijkonderzoek

    Dus ja, FOX Sports heeft meer potentiële kijkers en naar alle waarschijnlijkheid ook meer abonnees. Maar hoeveel precies, blijft de grote vraag. Stichting Kijkonderzoek (SKO) komt wellicht met het meest duidelijke cijfer. Naar de voetbalklassieker Feyenoord – Ajax keken vorige week ruim zeshonderdduizend Nederlanders via FOX Sports.

    FOX SportsvoetbalEredivisieKPNZiggoM7 GroupCanalDigitaalOnline.nlabonneesbetaalzenderdigitaalbasispakketVodafonedistributieovereenkomst

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Naar de bibliotheek

    Naar de bibliotheek
    NPO 2 om 19:15 uur
    Documentairemaker Frans Bromet en de zijnen dwalen tijdens de komende dagen met camera en microfoon door acht openbare bibliotheken. Het spreekt boekdelen dat dit aloude boekenparadijs allang niet meer de plek is waar je op je lazer krijgt als je die stapel vakantieliteratuur weer eens te laat terugbrengt; de bieb is verworden tot een soort buurthuis, waar uiteenlopende figuren voor Frans een boekje opendoen.

    TV-TIP Maze Runner: The Scorch Trials

    Maze Runner: The Scorch Trials
    Net5 om 20:30 uur
    In deze tweede Maze Runner-film, naar het young adult-boek van James Dashner, moet de groep proefkonijnen een gevaarlijke woestenij doorkruisen. Ze worden opgejaagd vanwege de stoffen in hun bloed die hen beschermen tegen een epidemie. Deze keer dus geen doolhof meer en dat is wel jammer, want dat was nou net het leuke aan het eerste filmdeel. Maar ook al is The Scorch Triaas wat gewoontjes; de film kijkt nog steeds prima weg.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)