Kijksucces Ziggo Sport door Max Verstappen

Stichting Kijkonderzoek (SKO) meldt dat Ziggo Sport tijdens de race door 1.369.000 Nederlanders boven de zes jaar werd bekeken. Na Boer zoekt vrouw, Studio Sport Eredivisie en NOS 8 uur Journaal was de sportzender tijdens Formule 1 het vierde programma in de lijst van bestbekeken programma’s. De kijkers van Ziggo Sport zagen een fenomenale Max Verstappen die zich van een achttiende startpositie naar de tweede plek in de race terugvocht en binnen twee seconden na de winnaar de race wist te beëindigen.
Ziggo Sport Totaal
Het exacte aantal Nederlanders dat zondagavond naar Formule 1 keek, is nog hoger. SKO rapporteert namelijk alleen het aantal kijkers dat naar Ziggo Sport via kabelbedrijf Ziggo kijkt. Bij andere aanbieders zoals KPN, Canal Digitaal en T-Mobile kan de Formule 1 op betaalzender Ziggo Sport Totaal bekeken worden. Via Ziggo Sport Select keken 231.000 Nederlanders. Hierdoor is de Formule 1 Grand Prix van Amerika door ongeveer 1,6 miljoen Nederlanders live gevolgd.