1. Nieuws

    Kinderzender Boomerang krijgt volledig Nederlandse versie

    Turner Broadcasting System frist kinderzender Boomerang op. Nederlandse en Vlaamse kijkers krijgen hierdoor een volledig Nederlandstalige versie.
    Jarco Kriek
    15 oktober 2014
    comments 5
    Kinderzender Boomerang krijgt volledig Nederlandse versie

    Turner Broadcasting System frist kinderzender Boomerang op. Nederlandse en Vlaamse kijkers krijgen hierdoor een volledig Nederlandstalige versie.

    Boomerang is na Cartoon Network de tweede kinderzender in het portofolio van Turner Broadcast System (TBS) en krijgt in 2015 een wereldwijde rebranding. Boomerang gaat zich hierdoor volledig geanimeerd op de jeugd richten met tijdloze en hedendaagse tekenfilms die voor de hele familie geschikt zijn. Hiervoor wordt gebruikgemaakt van ’s werelds grootste animatiebibliotheek die gevuld is met content afkomstig van Warner Bros, Hanna-Barbera, Cartoon Network en MGM. Bekende tekenfilmfavorieten als Tom & Jerry, Looney Tunes, Garfield en Scooby-Doo zijn op Boomerang te bekijken.

    Nederlandse versie

    Boomerang heeft wereldwijd een bereik van meer dan 250 miljoen huishoudens. Naast lineaire tv gaat de zender zich vanaf 2015 meer profileren op digitale- en mobiele platformen. Daarbij hoort een nieuwe internetsite met exclusieve content. In Nederland en Vlaanderen stapt Boomerang over op een volledige Nederlandstalige versie. Deze is vanaf begin 2015 gelijktijdig met de introductie van een nieuw logo en uiterlijk voor kijkers via doorgevende tv-aanbieders op het huidige voorkeuzekanaal beschikbaar. Het is onbekend of CanalDigitaal en TV Vlaanderen de volledige Nederlandstalige versie van Boomerang aan klanten gaan aanbieden. Beide aanbieders maken op de Astra3-satelliet van de Oost-Europese versie gebruik die moederbedrijf M7 Group voor haar aanbieders in Tsjechië en Slowakije gebruikt.

    BoomerangCartoon NetworkTurner Broadcast Sysytems TBSCNNtekenfilmtekenfilmsanimatieanimatiesTom & JerryLooney TunesGarfieldScooby-DooWarner Bros.Hanna-BarberaMGM

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.