Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Klagende klanten Ziggo na overstap Stingray naar Xite Music

    De overstap van Stingray Music naar Xite Music bij Ziggo wordt niet door iedere klant goed ontvangen. Op sociale media en het eigen gebruikersforum van het kabelbedrijf wordt geklaagd.
    Jarco Kriek
    2 april 2019
    comments 18
    Klagende klanten Ziggo na overstap Stingray naar Xite Music

    Ziggo is in de vroege ochtend van 1 april gestopt met de doorgifte van veertig reclamevrije nonstop muziekkanalen van Stingray Music. In plaats hiervan worden veertig op het eerste oog gelijkwaardige radiokanalen van Xite Music aangeboden. De radiokanalen zijn voor iedere klant die het TV Standaard-abonnement koopt beschikbaar.

     

    Muziek

    Xite Music is exclusief voor Ziggo-klanten in Nederland beschikbaar. Het kabelbedrijf kan zich hierdoor onderscheiden van andere distributeurs, zoals KPN en T-Mobile. Maar een deel van de klanten van het kabelbedrijf vindt het nieuwe aanbod van Xite Music om verschillende redenen niet onderscheidend. Ze klagen over onder meer de indeling en de muziekkeuze van de veertig radiokanalen van Xite. Liefhebbers van klassieke muziek moeten het nu bijvoorbeeld met slechts één radiokanaal stellen. Bij Stingray Music was het aantal klassieke radiokanalen vier keer zoveel. Maar ook over de muziekkeuze van de nieuwe radiokanalen zijn diverse klachten te lezen. Die wordt door klagers als te veel op jongere luisteraars gericht bestempeld. Juist de nonstop radiokanalen die via de kabel in de huiskamer worden gebracht, worden vaak de oudere mensen beluisterd. Jongeren luisteren veel meer online. Voor hen is bijvoorbeeld muziekdienst Spotify een betere keuze omdat zelf afspeellijsten gemaakt kunnen worden en het muziekaanbod veel groter is.

     

    Storing

    Een andere klacht is dat de titelinformatie van het uitgezonden nummer op dit moment niet bij Xite Music in beeld wordt getoond. Bij Stingray Music is dit wel het geval. Ook over de kwaliteit van de radiokanalen wordt geklaagd. Sommige klanten ervaren een mindere geluidskwaliteit. Dit wordt onder meer veroorzaakt door haperingen in de muziekstream. Ziggo biedt de geheel nieuwe muziekdienst Xite Music als eerste aan klanten aan. Hierdoor is het begrijpelijk dat in aanvang zich problemen kunnen voordoen. Het is aan Ziggo en Xite Music om de klachten van afnemers van de radiokanalen om te zetten in het verbeteren van het eindproduct.

     

    Stingray Music

    Ziggo-klanten kunnen overigens de komende drie maanden gratis naar de radiokanalen van Stingray Music blijven luisteren. Stingray biedt in deze periode namelijk gratis toegang tot de online app van het bedrijf. Met deze app kunnen ongeveer honderd reclamevrije nonstop muziekkanalen beluisterd worden. Deze kunnen onder meer met Chromecast naar tv, online mediaspeler of geluidsinstallatie gestreamd worden. Na de gratis luisterperiode van drie maanden moet een abonnement gekocht worden. Dit abonnement kost naar verwachting rond vijf euro per maand.

    ZiggoVodafoneZiggoStingray MusicStingrayXite MusicXiteradiomuziekradiokanalenreclamereclamevrijstoringmuziekkeuzeabonnementTV Standaard

    Reacties