1. Nieuws

    Klanten klagen over 4K Ultra HD-decoder KPN

    KPN biedt de 4K Ultra HD-decoder twee maanden aan alle klanten aan. En binnen deze periode neemt het aantal klachten toe. Dat is overigens geen verrassing.
    Jarco Kriek
    4 september 2017
    comments 7
    Klanten klagen over 4K Ultra HD-decoder KPN

    KPN testte de 4K Ultra HD-decoder ruim een jaar onder een groep van 1500 klanten. In deze periode werd al duidelijk dat een deel van de testers veel klachten met de decoder ondervond. KPN probeerde dit met enkele snel op elkaar volgende firmware-updates op te lossen. Dat lukte slechts gedeeltelijk. Enkele testers bleven KPN afraden de 4K Ultra HD-decoder aan klanten in een abonnementsvorm aan te gaan bieden. Uiteindelijk besloot KPN dit toch te doen. Het telecombedrijf is een concurrentiestrijd met ZiggoVodafone verwikkeld. Het is nu met Ultra HD Ziggo een stap voor. KPN biedt Ultra HD, inclusief twee 4K-decoders, in de duurste Alles-in-1-abonnementsvorm aan. Het aanbod bestaat naast enkele online diensten uit twee lineaire kanalen, waarvan één demokanaal.

     

    Veel bugs

    Omdat veel klachten niet bij alle klanten waarneembaar zijn, is het aannemelijk dat deze te relateren zijn aan de gebruikte Ultra HD-televisie. Vooral televisies van de fabrikanten LG en Sony hebben een moeilijke relatie met de ZTE ZXV8001 Ultra HD-decoder van KPN. Maar ook de op de redactie van Totaal TV gebruikte KPN Ultra HD-decoder heeft soms problemen in combinatie met een Samsungtelevisie. De meest gehoorde klachten zijn het ontbreken van beeldverbinding tussen decoder en televisie en de plotselinge weergave van sneeuwbeelden. In alle gevallen dient de decoder handmatig een reset te krijgen om weer verder te functioneren. Op het gebruikersforum van KPN stelt een klant van het telecombedrijf dat de decoder soms wel meer dan 25 keer per dag gereset moet worden.

     

    Firmware

    Na enkele kort achterelkaar volgende firmware-updates net voor de marktintroductie van de 4K Ultra HD-decoder in juli is KPN minder actief met het beschikbaar stellen van nieuwe firmware voor deze decoder. Onlangs kwam nieuwe firmware voor alle decoders van KPN maar uitgezonderd de 4K-decoder voor klanten beschikbaar.

    KPNUltra HD4Kdecoderfirmwareu[datebugsklachtenabonnement

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Naar de bibliotheek

    Naar de bibliotheek
    NPO 2 om 19:20 uur
    Documentairemaker Frans Bromet en de zijnen dwalen tijdens de komende dagen met camera en microfoon door acht openbare bibliotheken. Het spreekt boekdelen dat dit aloude boekenparadijs allang niet meer de plek is waar je op je lazer krijgt als je die stapel vakantieliteratuur weer eens te laat terugbrengt; de bieb is verworden tot een soort buurthuis, waar uiteenlopende figuren voor Frans een boekje opendoen.

    TV-TIP Maze Runner: The Scorch Trials

    Maze Runner: The Scorch Trials
    Net5 om 20:30 uur
    In deze tweede Maze Runner-film, naar het young adult-boek van James Dashner, moet de groep proefkonijnen een gevaarlijke woestenij doorkruisen. Ze worden opgejaagd vanwege de stoffen in hun bloed die hen beschermen tegen een epidemie. Deze keer dus geen doolhof meer en dat is wel jammer, want dat was nou net het leuke aan het eerste filmdeel. Maar ook al is The Scorch Triaas wat gewoontjes; de film kijkt nog steeds prima weg.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)