Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Klanten verontwaardigd over willekeurbeleid bij Ziggo

    Een deel van de Ziggo-klanten is verontwaardigd over het beleid dat het kabelbedrijf op diverse punten hanteert. Het gaat onder meer om omruilkosten en de hoogte van kortingen.
    Jarco Kriek
    17 september 2022
    comments 0
    Klanten verontwaardigd over willekeurbeleid bij Ziggo
    Foto Getty Images

    De verontwaardiging van bestaande Ziggo-klanten is op meerdere plekken op internet te lezen. Er wordt onder meer geklaagd op de sociale mediakanalen en het eigen klant-helpt-klant community forum van Ziggo. Twee actuele situaties staan centraal. Dit zijn de omruilkosten die bij vervanging van apparatuur wordt berekend en de wisselende kortingen voor vaste klanten.

     

    Mediabox XL

    Bij het onderwerp omruilkosten staat de Mediabox XL centraal. Deze energieslurpende bruikleendecoder is door Ziggo terzijde geschoven. Het kabelbedrijf is hierdoor inmiddels begonnen met een gefaseerd omruiltraject. Hierbij worden gebruikers van deze bruikleendecoder proactief door het kabelbedrijf benaderd om hun Mediabox XL gratis om te ruilen voor – afhankelijk van het afgesloten abonnement – een Mediabox Next of Next Mini. Klanten die deze decoder willen omruilen maar hiervoor niet door Ziggo zijn benaderd, moeten eenmalig €19,95 activatiekosten (omruilkosten) betalen. Daarbij wijkt Ziggo bij deze groep klanten ook van het beleid af. Bij bepaalde abonnementen wordt bij een vrijwillige aanvraag voor omruil geen kosten berekend. Ook schelden medewerkers onder de noemer ‘coulance’ regelmatig de activatiekosten kwijt. Dit wekt dan weer vragen op bij klanten die wél de activatiekosten moeten betalen.

     

    Korting

    Een ander punt is het beleid dat het kabelbedrijf hanteert bij extra korting voor vaste klanten die hun contractvrije abonnement met een jaar willen verlengen. De korting die hierbij wordt aangeboden varieert per klant en lijkt afhankelijk te zijn van de medewerker die wordt gesproken. Wie goed kan onderhandelen krijgt een korting die tot veertig procent van het jaarbedrag kan oplopen. Wie direct op het aanbod ingaat, krijgt veel minder korting - bijvoorbeeld gedurende een halfjaar tien euro korting per maand. Er zijn daarnaast ook medewerkers die zeggen dat Ziggo helemaal geen korting aan bestaande klanten weggeeft en meldingen in de media hierover als ‘nepnieuws’ bestempelen.

    ZiggoVodafoneZiggotvtelevisiedecoderbruikleendecoderMediabox XLkortingenergieenergiecrisis

    Reacties

  1. TV-TIP Jaimie: in the Vaes Lane

    Jaimie: in the Vaes Lane
    TLC om 22:30 uur
    Nadat haar vriend Jorik Scholten (Lil’ Kleine) begin van het jaar een auto-portier tegen haar hoofd ­besloot te rammen, was het voor Jaimie Vaes klaar. Ze pakte haar koffers om met zoontje Lío voorgoed te vertrekken. In het derde seizoen van Jamie: in the Vaes Lane probeert de realityster de scherven van haar leven te lijmen met hulp van boezemvriendinnen Estelle Cruijff en Koen Kardashian.

    TV-TIP Time

    Time
    NPO 2 om 23:09 uur
    Mark Hebden belandt in de gevangenis nadat hij per ongeluk een man uit zijn schoenen heeft gereden. Verteerd door schuld­gevoelens probeert hij zich staande te houden in een voor hem totaal onbekende wereld. Intussen doet ­gevangenisbewaarder Eric McNally zijn best om de rust en orde in de petoet te bewaren. Hij raakt chantabel als een van de gedetineerden ontdekt dat ook Erics zoon zijn dagen achter de tralies slijt.

    Interview