Klanten XS4All met online petitie op de bres voor behoud aanbieder
KPN heeft geen vrienden gemaakt met de aankondiging om de dochterbedrijven Telfort, Telfort Zakelijk, XS4All, XS4All Zakelijk en Yes Telecom onder de eigen merknaam onder te brengen. Dit leidde direct tot een storm van kritiek van XS4All-klanten. Om de teleurstelling meer te kunnen duiden, is met een online petitie begonnen. Die wordt niet alleen door klanten, maar ook medewerkers van de aanbieders ondertekend.
XS4All geliefd in Nederland
De online petitie werd binnen enkele uren al door meer dan duizend Nederlanders ondertekend. Het aantal ondertekenaars blijft elk uur stijgen. De initiatiefnemers vinden dat met het verdwijnen van XS4All door KPN de ‘kip met de gouden eieren’ wordt geslacht. XS4All wordt door veel Nederlanders al jaren als beste internetaanbieder van Nederland bestempeld. XS4All wordt gezien als voorvechter van privacy en veiligheid.
Eigen modem
XS4All biedt klanten meer mogelijkheden in vergelijking tot moederbedrijf KPN. Zo heeft XS4All de mogelijkheid voor vrije modemkeuze. Enkele XS4All-klanten zijn bang dat ze na overgang naar de merknaam KPN de door KPN geleverde modem Experiabox verplicht moeten gebruiken. Ook biedt XS4All in tegenstelling tot KPN een gegarandeerd vast IP-adres. KPN stelt overigens dat voor klanten van dochterbedrijven die in de komende twee jaar onder de eigen merknaam worden ondergebracht niets wijzigt.
De online petitie om XS4All te behouden, kan hier worden getekend.