Klanten Ziggo ervaren storing door internetmodem

Door het opstarten van het internetmodem vallen alle netwerkdiensten in het huis tijdelijk uit. Dit zijn onder meer vast en draadloos WiFi internet. Omdat het herstarten van het modem op willekeurige en dus onbekende tijdstippen plaatsvind, ervaren Ziggo-klanten bijvoorbeeld bij het kijken van content van online streamingdiensten als Netflix, Videoland en YouTube hinder van de onderbreking die enkele minuten kan duren. Nieuwsite Nu.nl meldt dat Ziggo klanten adviseert om de WiFispot-functie in de MijnZiggo-omgeving uit de zetten en het modem daarna opnieuw te herstarten.
Arris
De problemen doen zich alleen voor op internetmodem Connectbox die door fabrikant Arris voor Ziggo is vervaardigd. Ongeveer 100.000 klanten van Ziggo gebruiken deze Connectbox. Het gaat niet om alle Connectboxen die door Ziggo in bruikleen aan klanten zijn geleverd. Ziggo heeft internetmodem Connectbox door meerdere fabrikanten laten maken. Het kabelbedrijf onderzoekt op dit moment wat de oorzaak van het spontane herstarten van het internermodem is. Het is daardoor nog niet bekend wanneer een oplossing van het probleem voorhanden is. Een woordvoerder van Ziggo benadrukt dat niet alle klanten met een Arris Connectbox problemen met het internetmodem ondervinden.