Klantenopstand bij Telenet wordt groter

Het aantal klanten dat naar aanleiding van een forse
prijsverhoging bij Telenet overweegt naar een andere aanbieder over te stappen, wordt steeds groter.
Ruim 120.000 Belgen hebben zich bij een collectief
overstapinitiatief aangemeld. Via de internetsite www.iklaatmenietpluimen.be en www.groepsofferte.be kunnen mensen zich
bij het initiatief aanmelden. Op Facebook heeft de actie inmiddels meer dan
vijftigduizend likes gekregen. Het zijn overigens niet alleen Telenet-klanten
die dit doen en vinden dat de prijs voor alles-in-1-abonnementen bij sommige
Belgische aanbieders te hoog is. Telenet liet eerder in een reactie over de
ophef rond de prijsverhoging weten dat de klant vrij is om bij het kabelbedrijf
te vertrekken. Ook stelt het bedrijf dat men het niet gelooft dat tienduizenden
klanten om deze reden het abonnement opzeggen.
Telenet-abonnementen in 2015 fors omhoog
Het abonnement voor Telenetklanten gaat in 2015 met enkele
euro’s per maand omhoog. De abonnementen Whop en Whoppa worden drie euro per
maand duurder. Het duo play abonnement met Basic Internet en digitale tv gaat
twee euro in prijs omhoog. Test-Aankoop stelt dat Telenet misbruik maakt van
het gebrek aan concurrentie op de Belgische telecommarkt. Uit recente
onderzoeken van de consumentenorganisatie komt Telenet als duurste uit de bus.
Ook landelijke tv-zenders besteden aandacht aan de acties rond de
prijsverhoging bij Telenet.





