Klantenservice KPN sneller dan Ziggo en T-Mobile

T-Mobile wil na de overname van Tele2 als uitdager de markt voor het leveren van vaste tv-, internet- en telefoondiensten in 2018 op zijn kop zetten. Het zal dan wel nog enige inspanning moeten leveren om de klantenservice te verbeteren. Uit een onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de klantenservice van T-Mobile met een gemiddelde wachttijd van ruim elf minuten het langzaamst is. Tele2 doet het met een wachttijd van ruim negen minuten niet veel beter. De consumentenbelangenvereniging constateerde bij enkele aanbieders uitschieters waarbij de wachttijd voor telefonisch contact met een medewerker zelfs tot 26 minuten duurde.
KPN goed in klantenservice
KPN blijkt ook in dit onderzoek onverminderd goed met de klantenservice scoren. De gemiddelde wachttijd bedroeg 1.58 minuten. Het moest alleen Delta/Zeelandnet voor zich laten dat gemiddeld een seconde sneller was. Ziggo scoorde met een gemiddelde wachttijd van iets meer dan zeven minuten slechter dan concurrent KPN, maar blijft T-Mobile nog enige minuten voor.