Klantenservice KPN sneller dan Ziggo maar Delta het snelst en NLE langzaamst
Uit onderzoek van prijsvergelijker Providercheck blijkt dat acht van de tien onderzochte internetproviders in vergelijking met een soortgelijk onderzoek in 2018 het bereik van de eigen klantenservice hebben verbeterd. Alleen bij Tele2 en NLE moesten klanten in vergelijking met vorig jaar langer de telefoon tegen het oor houden voordat een medewerker van de klantenservice hen te woord stond. Vooral de klantenservice van NLE werd slecht beoordeeld door de onderzoeker: de gemiddelde wachttijd per gesprek bedroeg op twee tellen na 24 minuten. Ook werd een enkele keer de verbinding verbroken. Een keer was dit het geval nadat 45 minuten de wachttoon te horen was. NLE verdedigt zich met een overstap naar een ander systeem dat uiteindelijk de klantenservice zou moeten verbeteren.
KPN vs Ziggo
De klantenservicestrijd tussen de twee grootste internetaanbieders Ziggo en KPN is in het voordeel van KPN uitgevallen. De gemiddelde wachttijd bij KPN bedroeg 1 minuut en 43 seconden. Dit is meer dan een minuut korter dan bij Ziggo. Beide bedrijven hebben de bereikbaarheid van de klantenservice wel verbeterd. KPN is na winnaar Delta de nummer twee in dit onderzoek. Ziggo behaalt plek zeven van de tien onderzochte internetaanbieders.