Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Klantenservice KPN sneller dan Ziggo maar Delta het snelst en NLE langzaamst

    Het gaat in vrijwel alle gevallen beter met de snelheid waarmee de klantenservice van internetaanbieders eigen klanten te woord staan. Delta is klanten het snelst van dienst.
    Jarco Kriek
    15 mei 2019
    comments 1
    Klantenservice KPN sneller dan Ziggo maar Delta het snelst en NLE langzaamst
    Foto ANP

    Uit onderzoek van prijsvergelijker Providercheck blijkt dat acht van de tien onderzochte internetproviders in vergelijking met een soortgelijk onderzoek in 2018 het bereik van de eigen klantenservice hebben verbeterd. Alleen bij Tele2 en NLE moesten klanten in vergelijking met vorig jaar langer de telefoon tegen het oor houden voordat een medewerker van de klantenservice hen te woord stond. Vooral de klantenservice van NLE werd slecht beoordeeld door de onderzoeker: de gemiddelde wachttijd per gesprek bedroeg op twee tellen na 24 minuten. Ook werd een enkele keer de verbinding verbroken. Een keer was dit het geval nadat 45 minuten de wachttoon te horen was. NLE verdedigt zich met een overstap naar een ander systeem dat uiteindelijk de klantenservice zou moeten verbeteren.

     

    KPN vs Ziggo

    De klantenservicestrijd tussen de twee grootste internetaanbieders Ziggo en KPN is in het voordeel van KPN uitgevallen. De gemiddelde wachttijd bij KPN bedroeg 1 minuut en 43 seconden. Dit is meer dan een minuut korter dan bij Ziggo. Beide bedrijven hebben de bereikbaarheid van de klantenservice wel verbeterd. KPN is na winnaar Delta de nummer twee in dit onderzoek. Ziggo behaalt plek zeven van de tien onderzochte internetaanbieders.

    Reacties