Klantverlies Ziggo en UPC na overname

Na de overname van Ziggo door UPC-eigenaar Liberty Global
hebben beide bedrijven klanten verloren. Dat blijkt uit de jaarcijfers 2014 die
het Britse mediabedrijf bekend heeft gemaakt.
Het was voor de eerste keer dat Ziggo in de kwartaalcijfers
van Liberty Global is opgenomen. De overname van Ziggo door het Britse
mediabedrijf vond op 11 november plaats. Vanaf dat moment verloren UPC en Ziggo
gezamenlijk 26.000 klanten. Het klantverlies was met 15.000 bij Ziggo het
grootst. Over het gehele vierde kwartaal was het klantverlies voor beide
bedrijven nog groter, namelijk 36.000.
UPC verliest ook digitale tv-klanten
Het klantverlies in het vierde kwartaal van met 20.600 het grootst.
Daarbij is opvallend dat het kabelbedrijf voor het eerst sinds tijden – naast 17.500
analoge klanten – ook digitale tv-klanten verloor. Het gaat hierbij om 3600
klanten. Een vrijwel gelijk aantal klanten dat ook voor telefoondiensten UPC de
rug toekeerde. Ziggo verloor 15.700 analoge tv-klanten, maar boekte wel een
stijging van 1500 digitale klanten. Dat beide kabelbedrijven tv-klanten
verliezen, is een trend die al langere tijd gaande is. Vooral de
concurrentie van IPTV-aanbieders via DSL en glasvezel speelt hierbij een
belangrijke rol.