Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    KPN begint onderzoek naar TV+ decoder

    KPN begint na iets meer dan een half jaar na introductie van de TV+ bruikleendecoder een onderzoek onder gebruikers van dit apparaat.
    Jarco Kriek
    14 augustus 2023
    comments 3
    KPN begint onderzoek naar TV+ decoder
    Foto Getty Images

    KPN zoekt vijf klanten die van de TV+ decoder gebruikmaken om hun gebruikerservaringen met het telecombedrijf te delen. Dit gebeurt tijdens een ongeveer 50 minuten durende sessie in Amsterdam bij het KPN Experience Lab. KPN-klanten kunnen zich bij het telecombedrijf voor deelname aanmelden. Als vergoeding voor de medewerking ontvangen deelnemende klanten een cadeaubon. Dat onder gebruikers van de KPN TV+ decoders nog veel wensen voor verbetering van de decoder zijn, blijkt uit een door gebruikers opgestelde wensenlijst die op het KPN klant-helpt-klant forum is geplaatst.

     

    ‘Mindere beeldkwaliteit’

    Op ditzelfde forum zijn diverse berichten van nieuwe KPN-klanten te vinden die de beeldkwaliteit van zenders bekeken via de TV+ decoder van mindere beeldkwaliteit vinden dan hun oude provider. Het gaat vaak om klanten afkomstig van kabelbedrijf Ziggo. Nieuwe klanten krijgen automatisch de nieuwe TV+ decoder in bruikleen geleverd. De reden dat de beeldkwaliteit als minder wordt ervaren, is terug te leiden naar de instellingen van de decoder. Waar bij Ziggo de Mediabox Next of Next Mini direct uit de doos de ideale instellingen voorgeïnstaleerd heeft, is dit bij de TV+ decoder niet altijd het geval. Dit heeft met name te maken met de unicast- en multicast-instelling. Ook de automatische HDR-functie is (nog) niet bij de TV+ decoder beschikbaar. Wie echter de weg binnen het menu van de TV+ decoder kent, kan na het aanpassen van instellingen een veel beter beeld op het scherm krijgen.

    KPNTV+tvtelevisiedecodertv-decoderbruikleendecoderonderzoek

    Reacties