KPN belooft zeer regelmatige verbeteringen TV+
Samen met duizenden klanten heeft KPN in de maanden voor de marktintroductie van TV+ deze nieuwe manier van tv-kijken uitvoerig getest. Via woordvoerder Ellen van Heerwaarden laat het telecombedrijf weten dat klanten over het algemeen erg enthousiast zijn over de nieuwe tv-dienst, die traditionele lineaire televisie op een laagdrempelige en eenvoudige manier combineert met online kijken.
Snelle updates
KPN steekt volgens Van Heerwaarden veel energie in verbetering van de werking en het gebruiksgemak van TV+. "De komende periode zullen wij elke twee weken een software-update doen om verdere verbeteringen door te voeren zodat we op korte termijn een perfect werkend product hebben."
Beeld en geluid
Een van de komende verbeteringen is de terugkeer van de instelling waarmee de HDR-techniek op automatisch kan worden ingesteld. Ook zullen diverse kleine geluidsproblemen worden opgelost. KPN beloofde eerder al dat binnen enkele maanden HD+ streams via de TV+ bruikleendecoder beschikbaar komen. Deze HD+ streams hebben een bandbreedte van meer dan 14Mbps. KPN zegt dat het gaat om onbewerkte doorgifte van het door het telecombedrijf ontvangen aanvoersignaal. In ieder geval de eerste tien zenders in de zenderlijst worden in de toekomst met HD+ streams geleverd aan klanten die over voldoende bandbreedte beschikken. Dat zijn in ieder geval alle klanten die de TV+ decoder gebruiken in combinatie met internet via glasvezel. Met HD+ gaat KPN een betere beeldkwaliteit leveren dan concurrenten als Ziggo, T-Mobile, Delta en Caiway op dit moment doen.