KPN beloont per direct alle trouwe klanten met vast en mobiel

Het is voor providers waardevol als consumenten en bedrijven bij hen zowel vaste als mobiele abonnementen kopen. Niet alleen wordt hierdoor de omzet omhoog gestuwd, ook wordt contact met een andere provider voorkomen. Met gerichte aanbiedingen kunnen concurrerende aanbieders dan klanten wegsnoepen. Consumenten en bedrijven die bij dezelfde provider gelijktijdig een vast en mobiel abonnement kopen, worden in vakjargon FMC- of converged klanten genoemd.
Klanten belangrijk
KPN introduceerde gisteren de nieuwe strategie voor de periode tot en met eind 2027 onder de naam Connect, Activate & Grow. Naast een forse investering van 4,5 miljard euro in onder meer 5G en glasvezel zet KPN nog meer dan voorheen klanten op de eerste plek. Met deze strategie wordt geprobeerd concurrentie van onder andere Ziggo, Odido en Delta het hoofd te bieden op de dynamische Nederlandse markt.
Dubbele data
Dat de nieuwe strategie voor KPN ernst is, blijkt al na een dag. KPN verdubbelt alle data van het mobiele abonnement van klanten die internet thuis met mobiel combineren. Vanaf deze maand krijgen zij geen 3, 12 of 20 GB meer, maar 6, 24 of 40 GB mobiele data. KPN beloont hiermee bestaande klanten die hun diensten combineren op het blijkens diverse onderzoeken beste vaste en mobiele netwerk van Nederland.
Loyaliteit
“We willen loyale klanten belonen. En hoe kun je dat beter doen, dan hen nog meer te laten genieten van de uitstekende diensten waar ze dagelijks al gebruik van maken”, zegt Robin Clements, CMO Consumentenmarkt van KPN. “Meer data, en dus ook meer data om te delen met de kinderen, zodat iedereen in het huishouden volop kan meegenieten.”