1. Nieuws

    KPN beste speler op tv-markt

    KPN is niet de grootste aanbieder op de Nederlandse tv-markt, maar presteert wel als beste. Waar Ziggo het klantenbestand ziet dalen, is juist bij KPN van een blijvende stijging sprake.
    Jarco Kriek
    3 april 2016
    comments 15
    KPN beste speler op tv-markt
    Foto: ANP

    KPN is niet de grootste aanbieder op de Nederlandse tv-markt, maar presteert wel als beste. Waar Ziggo het klantenbestand ziet dalen, is juist bij KPN van een blijvende stijging sprake. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.


    De stijging bij het aantal tv-klanten bij KPN is een direct gevolg van de daling die bij Ziggo zichtbaar is. Het marktaandeel van KPN op de Nederlandse tv-markt tikt de dertig procent aan. Gedurende het gehele jaar 2015 steeg het marktaandeel met 2,3 procent. Ziggo zag dat aandeel juist met 2,4 procent dalen. Ziggo blijft met een marktaandeel van 52,2 procent nog wel de grootste tv-aanbieder van Nederland. KPN heeft op dit moment 2,2 miljoen tv-klanten. Het telecombedrijf zag het aantal klanten met een Digitenne-abonnement dalen, maar daar staat een veel grotere stijging van het aantal Interactieve TV-abonnementen tegenover. Het aantal tv-aansluitingen in Nederland daalde met zesduizend en hierdoor komt het totale aantal aansluitingen op 7,835 miljoen.

    KPN waardeert bestaande klanten

    De zegevierende strategie van KPN is om de focus op bestaande klanten te leggen. Deze krijgen van KPN extra cadeautjes waarmee het telecombedrijf de waardering voor trouwe klanten wil uiten. Die cadeautjes bestaan onder andere uit extra 'gratis' zenders als men meerdere abonnementen bij KPN afneemt. Ook wordt de online muziekdienst Spotify bij de meest afgenomen Alles-in-1-pakketten zonder extra kosten geleverd. TV-klanten van KPN kunnen via KPN Presenteert naar content kijken die exclusief van hen gemaakt is. Het gaat hierbij om content gemaakt door onder meer Voetbal International, Sport International en Helden. Eind 2016 kunnen KPN-klanten via het exclusieve content van KPN Presenteert naar de dramaserie Brussel kijken.

    KPNZiggotvtelevisietv-markttelevisiemarktmarktaandeelklantenwinstklantwinstklantenverliesklantverliescontentexclusieve contentexclusiefKPN PresenteertVoetbal InternationalSport InternationalHeldenEndemolBrusselSpotifyAlles-in-1alles in 1internetbellentelefoontelefonie

    Reacties

  1. TV-TIP Air Crash Investigation

    Air Crash Investigation
    National Geographic Channel om 20:00 uur
    Vliegtuigrampen kunnen schokkende oorzaken hebben. Huiver mee met het verhaal van een toestel dat midden in de stad een noodlanding maakte, nadat het dwars door een zwerm vogels heen was gevlogen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Wat klopt er van de claims van fabrikanten? Neem nou het 'haasje'. Iedereen kent wel de varkens- of ossenhaas, maar ineens waren er ook haasjes van kip, zalm, forel en kalkoen. Waar zit 'ie dan precies en waarom is hij altijd net even duurder dan een filetje? De Keuringsdienst vist het uit.