KPN bestudeert alternatieve toekomst zelfstandig XS4All

Onduidelijk is volgens Telecompaper om welke alternatieven het gaat. KPN liet in februari weten dat het gefaseerd de dochterbedrijven XS4All en Telfort in de eigen merknaam wil laten opgaan. Vooral onder klanten van XS4All zorgde deze aankondiging voor de nodige opschudding. Tienduizenden klanten van XS4All hebben inmiddels laten weten dat zij vaste diensten bij een ander bedrijf gaan kopen als XS4All daadwerkelijk in KPN opgaat. Het voornemen van KPN leidde tot de oprichting van XS4All Moet Blijven. Deze actiegroep onderzoekt op dit moment mogelijkheden om in lijn van het gedachtengoed van XS4All vaste diensten aan consumenten te leveren, mogelijk via het kabelnetwerk van Ziggo.
Rechter
Aanleiding voor de huidige gesprekken tussen KPN en de Ondernemingsraad van XS4All is een rechtszaak die de Ondernemingsraad heeft aangespannen omdat KPN hen niet om advies had gevraagd over het schrappen van de merknaam XS4All. Wat de uitkomst van de huidige gesprekken tussen de twee kibbelende partijen is, wordt op korte termijn – mogelijk al vandaag – bekend.