KPN blijft bij consument beter scoren dan Ziggo

Marktonderzoeker Telecompaper stelde over de eerste zes maanden van 2018 een nieuwe WoM-score samen. Voor de vijfde keer achtereen komt KPN-dochterbedrijf XS4All als winnaar uit de bus. Bij triple play worden de vaste diensten tv, internet en bellen in één abonnement bij een aanbieder gekocht. Van de elf aanbieders die zijn onderzocht, komt XS4All met een score van 81 procent als beste naar voren. Vooral de betrouwbaarheid en de kwaliteit van de internetverbinding zorgt ervoor dat slechts 19 procent van de ondervraagden met een XS4All-abonnement minder tevreden met de diensten van deze aanbieder zijn. XS4All heeft een grote voorsprong op Kliksafe. Deze aanbieder komt met een WoM-score van 68 als tweede uit het onderzoek naar voren.
KPN
Ondanks dat KPN op dit moment niet alleen tv- maar ook internetklanten verliest, komt het telecombedrijf toch met een WoM-score van 66 als derde uit het onderzoek van Telecompaper. Delta/Zeelandnet (W0M-score 65) en Telfort (WoM-core 63) zien we respectievelijk op de plaatsen vier en vijf terug. KPN staat dus met drie merken in de top 5 van het WoM-onderzoek. Het telecombedrijf doet het veel beter dan Ziggo dat buiten de lijst van vijf meest aanbevolen triple play-aanbieders valt. Dit ondanks dat Ziggo – in tegenstelling tot KPN – het aantal verkochte internetabonnementen in het laatste kwartaal ziet stijgen.