KPN blijft fors investeren in glasvezel: druk op concurrenten Ziggo, Odido en Delta wordt opgevoerd
KPN wil voor het einde van 2026 twee miljoen nieuwe glasvezelaansluitingen in Nederlandse woningen en bedrijven gerealiseerd hebben. Hierdoor komt het adresbereik van de eigen KPN glasvezel op 80 procent uit. Daarmee wordt de druk op de vaste markt, met tv en internet als belangrijkste diensten, op concurrenten als Ziggo, Odido en Delta verder opgevoerd.
Meer diensten
Behalve in glasvezel investeert KPN ook in het eigen 5G-netwerk. Maar ook in andere diensten en technologieën wordt door het telecombedrijf geld gestoken. Het gaat hierbij onder meer om cloud, AI, entertainment en gaming. Hiervoor werkt KPN samen met toonaangevende bedrijven om zijn doelstellingen te realiseren.
Miljarden
Om alle doelen te realiseren, maakt KPN tot en met 2027 4,5 miljard euro vrij. Joost Farwerck, CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur van KPN: “We hebben de belangrijkste ambities van onze strategie over de afgelopen drie jaar behaald. KPN groeit weer in alle segmenten en de uitrol van glasvezel ligt op koers. Ik ben trots op de inzet van al onze medewerkers om deze doelen te behalen. In de komende jaren maken we af waar we aan begonnen zijn, zodat eind 2026 ongeveer 80% van Nederland glasvezel heeft van KPN of Glaspoort.“ KPN noemt de nu geopenbaarde nieuwe strategie Connect, Activate & Grow.