KPN blokkeert gebruik Interactieve TV-app in Verenigd Koninkrijk
KPN laat desgevraagd aan Totaal TV weten dat gebruik van de iTV-app voor Nederlanders die bij het telecombedrijf een Interactieve TV-abonnement kopen na 1 januari in het Verenigd Koninkrijk niet meer mogelijk is. KPN volgt hiermee Ziggo dat eerder al bekendmaakte dat gebruik van de vergelijkende online tv-dienst in het Verenigd Koninkrijk niet meer mogelijk is. T-Mobile zegt voorlopig alle diensten – en dus ook TV Anywhere – gerelateerd aan Brexit in stand te houden tot meer duidelijkheid is over de gemaakte afspraken. T-Mobile zegt hierbij samen te werken met de Britse partners. Zowel KPN, Vodafone (dat samen met Ziggo onderdeel van VodafoneZiggo is) als T-Mobile berekenen vooralsnog geen roamingkosten bij gebruik van mobiele telefoon- en datadiensten in het Verenigd Koninkrijk. Het stelt in deze gebruik in het Verenigd Koninkrijk gelijk aan gebruik in andere lidstaten van de Europese Unie (EU).
Contentrechten
Dat KPN een ander standpunt inneemt bij gebruik van mobiele telefoon- en datadiensten heeft volgens woordvoerder Stijn Wesselink een specifieke reden. "Het is op dit moment niet meer mogelijk om vanuit het Verenigd Koninkrijk naar tv-zenders en andere diensten te kijken via de iTV-app van KPN. Dit heeft met veranderende contentrechten te maken, een gevolg van het wegvallen van het Verenigd Koninkrijk uit de EU."