KPN en MEAU maken internet een veiligere omgeving: ‘Stukje van mij’ groot succes
De campagne ‘Stukje van mij’ met bijbehorend gelijknamig muziekstuk van zangeres MEAU kreeg niet alleen in Nederland maar ook internationaal bekendheid en waardering. KPN CEO Joost Farwerck mocht bijvoorbeeld op de Britse internationale nieuwszender Sky News uitleg over de succescampagne geven. En succes heeft ‘Stukje van mij’ zeker. Eind vorige maand ontving de campagne rondom het liedje een Grand Prix tijdens Cannes Lions, het meest prestigieuze reclamefestival ter wereld. De internationale jury was vooral lyrisch over het feit dat KPN de Nederlandse samenleving anders laat aankijken tegen ‘online shaming’.
Online streaming
Vandaag stond vooral zangers MEAU in de schijnwerpers. Zij was vanochtend te gast tijdens De 538 Ochtendshow. Dj’s Tim, Rick, Niels en Florentien verrasten MEAU live in de uitzending door haar een gouden plaat uit te reiken voor haar nummer ‘Stukje van mij’, dat ze in samenwerking met KPN schreef tegen het ongewenst doorsturen van intieme beelden. Het nummer stond zestien weken lang in de top 50 en heeft op Spotify maar liefst 15 miljoen streams behaald.
Levensverhalen
“Wow, dit is geweldig!” is MEAU haar eerste reactie. “Ik schreef 'Stukje van mij' in samenwerking met KPN nadat zes enorm moedige jongeren hun persoonlijke verhaal over ongewenst doorgestuurde naaktbeelden deelden. Het nummer en de video vertellen over de gevolgen, de schaamte en het schuldgevoel van iemand wiens intieme beeld is doorgestuurd. Het liedje heeft zo’n belangrijke boodschap, die ik samen met KPN wil meegeven aan anderen, namelijk: ‘Denk na voordat je doorstuurt.’ Ik ben heel trots op de impact van dit nummer en dankbaar voor de waardering in de vorm van deze gouden plaat.”