KPN geeft Ziggo opnieuw gevoelige tik

Ziggo en KPN zijn in 2023 communicerende vaten op de internetmarkt gebleken. Als de ene provider het aantal abonnees ziet toenemen, kondigt de andere provider klantverlies aan. KPN geeft vaak als eerste inzicht in de recente ontwikkelingen omdat dit bedrijf voorloopt met de publicatie van de kwartaalcijfers.
Weer meer klanten
Ook het afgelopen laatste kwartaal van 2023 lijkt KPN Ziggo een tik te geven. KPN zag het aantal internetabonnementen dat het onder eigen merknaam verkocht groeien. Een grotere toename van het aantal verkochte internetabonnementen was te zien op de wholesalemarkt. Deze abonnementen worden niet door KPN zelf verkocht, maar via serviceproviders als Odido, Freedom Internet en Online.nl die gebruik maken van de netwerken van KPN (NetwerkNL en Glaspoort). De divisie KPN Wholesale wordt mede hierdoor belangrijker voor KPN en genereert meer inkomsten voor het telecombedrijf. Bij elkaar opgeteld verkocht KPN direct en indirect in het vierde kwartaal 25.000 internetabonnementen meer.