KPN heeft miljoen abonnees met Compleet-abonnement

KPN heeft vorige week de grens van een miljoen klanten gepasseerd die een vaste dienst voor thuis met een mobiel abonnement combineren. Het gaat hierbij om een optelsom van klanten van het eigen merk KPN en het dochterbedrijf Telfort. KPN verkoopt gecombineerde vaste en mobiele diensten in één abonnementsvorm onder de naam KPN Compleet. Klanten die dit abonnement bij het telecombedrijf afnemen, krijgen als beloning gratis extra diensten. Zo kan men bij het tv-product Interactieve TV kiezen voor de optie voor meer zenders. Een keuzemogelijkheid hierbij is betaalzender FOX Sports. Ook kan men kiezen voor extra korting op het abonnement, extra belminuten of het verdubbelen van de databundel.
Klantloyaliteit KPN hoog
KPN stelt uit onderzoek te weten dat de mogelijkheid voor klanten om vaste en mobiele diensten in één abonnementsvorm af te nemen voor een hoger klantentevredenheidscijfer zorgt. De klantloyaliteit bij het telecombedrijf is mede hierdoor hoog.
Concurrentie Ziggo/Vodafone
KPN is in Nederland de grootste speler op de quad play-markt. Het kan op korte termijn echter grote concurrentie van Ziggo en Vodafone verwachten. Beide bedrijven ronden op dit moment een fusie af. De verwachting is dat beide bedrijven de Nederlandse activiteiten rond de jaarwisseling in een joint venture gebundeld hebben. Net als KPN beschikt het fusiebedrijf Ziggo/Vodafone dan over een eigen vast en mobiel netwerk. Het aanbieden van scherp met KPN concurrerende quad play-abonnementsvormen behoort vanaf dat moment tot de mogelijkheden.