KPN houdt in tegenstelling tot Ziggo, Odido en Delta vast aan doorspoelen reclame bij eigen opname

Ziggo, Odido en Delta hebben inmiddels uiteenlopende restricties doorgevoerd bij het terugkijken van zelf opgenomen programma’s bij een aantal zenders. Deze variëren van het niet kunnen doorspoelen van reclames gedurende een bepaalde periode tot helemaal niet meer kunnen doorspoelen binnen het opgenomen programma, ook buiten de reclameblokken. KPN heeft deze restricties nog niet doorgevoerd. Het telecombedrijf bevestigt aan Totaal TV dat dit ook niet in de planning staat.
Extra abonnement
Hierbij houdt KPN vast aan eerdere uitspraken. Verwarring ontstond deze week toen KPN een nieuw aanvullend abonnement aankondigde bij het opnemen pakket. Voor een euro per maand extra kan de opslagcapaciteit bij opnemen in de cloud (cloudPVR) worden uitgebreid naar maximaal 1000 uur. Een van de benoemde mogelijkheden bij dit abonnement is doorspoelen van reclame bij de eigen opname. Dit wekte de indruk dat het kunnen doorspoelen van reclame zou gaan verdwijnen zonder dit optionele abonnement bij het opnemen pakket. Dit is nu niet het geval, zo bevestigt KPN.










