1. Nieuws

    KPN Interactieve TV blijft gestaag groeien

    KPN heeft twee miljoen tv-klanten. Het tv-product Interactieve TV zorgt voor de groei. KPN moet wel steeds meer met prijzen stunten om nieuwe tv-klanten binnen te halen.
    Jarco Kriek
    26 april 2014
    comments 13
    KPN Interactieve TV blijft gestaag groeien
    Foto: ANP

    KPN heeft twee miljoen tv-klanten. Het tv-product Interactieve TV zorgt voor de groei. KPN moet wel steeds meer met prijzen stunten om nieuwe tv-klanten binnen te halen.

    Het aantal KPN tv-klanten steeg in het eerste kwartaal van 2014 met 27.000 naar 1.980.000. Hiervan nemen 1.424.000 het tv-product Interactieve TV af. Dat is een stijging van 62.000 ten opzichte van drie maanden eerder. Digitenne – het tweede tv-product van KPN – blijft in een neerwaartse spiraal. KPN schaart Digitenne in de kwartaalcijfers in de categorie ‘tv overige’. Hieronder vallen ook enkele duizenden klanten die via overgenomen glasvezelserviceproviders alleen analoge televisie afnemen. KPN ziet in deze categorie het aantal klanten met 35.000 dalen en tot 556.000 verdampen.

    Minder omzet

    De concurrentie op de Nederlandse tv-markt is zo groot dat KPN – net als andere aanbieders – veel dure promotionele activiteiten moet ontplooien. Mede hierdoor daalde de omzet in het segment Consument Thuis waaronder de tv-activiteiten van KPN vallen. De groeiende concurrentie zorgt er ook voor dat de stijging van het aantal Interactieve TV-klanten bij KPN afvlakt. In het laatste kwartaal van 2013 was er een stijging van 80.000. In het eerste kwartaal van 2014 liep dit tot 62.000 terug.

    KPNInteractieve TVDigitennetelevisietvglasvezelADSLVDSLDSLconcurrentie

    Reacties

  1. TV-TIP The Bridge

    The Bridge
    NPO 2 om 20:00 uur
    Een vrouw is gestenigd op Peberholm, een Deens eilandje bij de Sontbrug. Het slachtoffer is Margrethe Thormod, directeur van een migratiebureau, dat recent was verwikkeld in een schandaal. Samen met een Deense collega begint Henrik een onderzoek naar de lugubere moord. En Saga? Die zit nog steeds in de bak.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Salvage hunters: Classic Cars

    Salvage hunters: Classic Cars
    Discovery Channel om 21:00 uur
    Drew Pritchard houdt niet alleen van oude meubels, vazen en lampen, maar is ook verzot op oude auto’s. Deze passie heeft hij al vanaf zijn jeugd, maar hij heeft er nooit zijn werk van gemaakt. Tot nu. Samen met Paul Cowland reist hij het land af om op zoek te gaan naar klassiekers die wel een opknapbeurt kunnen gebruiken.