1. Nieuws

    KPN Interactieve TV in meer huishoudens

    Het aantal Nederlandse huishoudens dat via koperdraad of glasvezel met KPN Interactieve TV lineaire tv en video on demand bekijkt, is ook in het laatste kwartaal van 2017gestegen.
    Jarco Kriek
    31 januari 2018
    comments 4
    KPN Interactieve TV in meer huishoudens
    Foto ANP

    KPN heeft de jaarcijfers over het boekjaar 2017 gepresenteerd. Het bedrijf ziet het aantal klanten op de Nederlandse consumentenmarkt stijgen. Tegen de stijging staat wel een omzetdaling. Dit is vooral te wijten aan de concurrentie op de Nederlandse markt van vaste - en mobiele diensten. Kijken we naar het aantal klanten met het voor KPN belangrijkste tv-product Interactieve TV dan zien we dat in het vierde kwartaal van 2017 het aantal abonnementen met 21.000 is gestegen. Daar staat wel een klantverlies van 16.000 bij het andere tv-product Digitenne tegenover. KPN is al enige tijd bezig met een strategie waarbij het Digitenne-klanten actief naar Interactieve TV migreert.

     

    Meer abonnementen

    Over het gehele jaar 2017 zag KPN het aantal met Interactieve TV met 113.000 naar 2,116 miljoen stijgen. Het aantal abonnementen in de categorie overige, waarvan Digitenne vrijwel het gehele deel voor rekening neemt, daalde met 59.000. Hierdoor komt de aanwas van het totaal aantal nieuwe tv-klanten bij KPN op 54.000 uit. Dat is een mindere groei dan in voorgaande jaren. Dit is verklaarbaar omdat grootste concurrent Ziggo langzaam uit een diep dal naar boven klautert, dit ondanks het feit dat dit kabelbedrijf nog tv-klanten blijft verliezen. Ook op andere fronten presteert KPN goed. Het aantal mobiele abonnementen steeg met 14.000. Het aantal breedbandinternet-abonnementen met 85.000. KPN stelt dat het bij 76 procent van het aantal afgenomen abonnementen een download internetsnelheid van meer dan 100Mbps levert.

    KPNabonneesabonnementenabonnementtvtelevisieinternettelefoonvastmobielInteractieve TVDigitennejaarcijferskwartaalcijfershuishoudens

    Reacties

  1. TV-TIP Dagelijkse zomerkost

    Dagelijkse zomerkost
    Een om 19:40 uur
    Terwijl heel België aan de buis gekluisterd zat voor het WK Voetbal in Rusland, trok Jeroen Meus naar Spanje voor zijn culinaire programma. Vijf weken lang paella, chorizo en gehaktballetjes. We krijgen al goesting bij de gedachte. Ken je trouwens het Spaanse woord voor Vlaams? Niet? Flamenco!

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP De slimste mens

    De slimste mens
    NPO 2 om 20:25 uur
    Je hoeft niet in het hoogbegaafdenklasje te hebben gezeten om De Slimste Mens te winnen. Een flinke snuif algemene kennis met een dosis strategisch inzicht kan je zomaar in de finale doen belanden. In deze eerste aflevering van deze zomereditie gaan Cas Jansen, Lonneke Dort en Jan Blokhuijsen de strijd met elkaar aan.