1. Nieuws

    KPN Interactieve TV in meer huishoudens

    Het aantal Nederlandse huishoudens dat via koperdraad of glasvezel met KPN Interactieve TV lineaire tv en video on demand bekijkt, is ook in het laatste kwartaal van 2017gestegen.
    Jarco Kriek
    31 january 2018
    comments 4
    KPN Interactieve TV in meer huishoudens
    Foto ANP

    KPN heeft de jaarcijfers over het boekjaar 2017 gepresenteerd. Het bedrijf ziet het aantal klanten op de Nederlandse consumentenmarkt stijgen. Tegen de stijging staat wel een omzetdaling. Dit is vooral te wijten aan de concurrentie op de Nederlandse markt van vaste - en mobiele diensten. Kijken we naar het aantal klanten met het voor KPN belangrijkste tv-product Interactieve TV dan zien we dat in het vierde kwartaal van 2017 het aantal abonnementen met 21.000 is gestegen. Daar staat wel een klantverlies van 16.000 bij het andere tv-product Digitenne tegenover. KPN is al enige tijd bezig met een strategie waarbij het Digitenne-klanten actief naar Interactieve TV migreert.

     

    Meer abonnementen

    Over het gehele jaar 2017 zag KPN het aantal met Interactieve TV met 113.000 naar 2,116 miljoen stijgen. Het aantal abonnementen in de categorie overige, waarvan Digitenne vrijwel het gehele deel voor rekening neemt, daalde met 59.000. Hierdoor komt de aanwas van het totaal aantal nieuwe tv-klanten bij KPN op 54.000 uit. Dat is een mindere groei dan in voorgaande jaren. Dit is verklaarbaar omdat grootste concurrent Ziggo langzaam uit een diep dal naar boven klautert, dit ondanks het feit dat dit kabelbedrijf nog tv-klanten blijft verliezen. Ook op andere fronten presteert KPN goed. Het aantal mobiele abonnementen steeg met 14.000. Het aantal breedbandinternet-abonnementen met 85.000. KPN stelt dat het bij 76 procent van het aantal afgenomen abonnementen een download internetsnelheid van meer dan 100Mbps levert.

    KPNabonneesabonnementenabonnementtvtelevisieinternettelefoonvastmobielInteractieve TVDigitennejaarcijferskwartaalcijfershuishoudens

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Le Mans '66

      Win vijf keer een VIP-pakket van Le Mans 66

      Academy Award-winnaars Matt Damon en Christian Bale schitteren in Le Mans ‘66, gebaseerd op het merkwaardige waargebeurde verhaal van Ford tegen Ferarri. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van dit actiedrama weggeven, met daarin een steelbook editie van Le Mans ’66, een poster én een Pathé Thuis kijkcode.

    TV-TIP The Wolf of Wall Street

    The Wolf of Wall Street
    RTL 7 om 20:25 uur
    In 1987 start de 26-jarige effectenmakelaar Jordan Belfort zijn eigen firma op. Al snel verdient hij bijna een miljoen dollar per week. Zijn tomeloze ambitie leidt tot een gestoord leven vol bedrog, doorgesnoven prostituees, overdadige diners, uitzinnige feesten, peperdure bolides en bergen cocaïne. En dat terwijl zijn bloedmooie vrouw Naomi op hem wacht in zijn landhuis.

    TV-TIP Kingsman: The Golden Circle

    Kingsman: The Golden Circle
    Veronica om 20:30 uur
    Eggsy en Merlin staan voor een nieuwe uitdaging. Als ze hun hoofdkwartier verliezen en de wereld gegijzeld wordt, ontdekken ze een verwante spionnenorganisatie in de VS genaamd 'Statesman'. In het nieuwe avontuur dat de kracht en de intelligentie van hun agenten tot het uiterste zal testen, moeten deze twee geheime elite-organisaties samenwerken om een meedogenloze en gemeenschappelijke vijand te verslaan.

    Interview

    • In de voetsporen van de Bevrijding is vanaf 28 maart te zien bij NPO 2

      Philip Freriks

      In de voetsporen van de bevrijding

      Philip Freriks gaat in gesprek met bevrijders die een einde maakten aan de Duitse bezetting, en met burgers die er middenin zaten.
      Reacties0 reactie(s)