1. Nieuws

    KPN Interactieve TV in meer huishoudens

    Het aantal Nederlandse huishoudens dat via koperdraad of glasvezel met KPN Interactieve TV lineaire tv en video on demand bekijkt, is ook in het laatste kwartaal van 2017gestegen.
    Jarco Kriek
    31 januari 2018
    comments 4
    KPN Interactieve TV in meer huishoudens
    Foto ANP

    KPN heeft de jaarcijfers over het boekjaar 2017 gepresenteerd. Het bedrijf ziet het aantal klanten op de Nederlandse consumentenmarkt stijgen. Tegen de stijging staat wel een omzetdaling. Dit is vooral te wijten aan de concurrentie op de Nederlandse markt van vaste - en mobiele diensten. Kijken we naar het aantal klanten met het voor KPN belangrijkste tv-product Interactieve TV dan zien we dat in het vierde kwartaal van 2017 het aantal abonnementen met 21.000 is gestegen. Daar staat wel een klantverlies van 16.000 bij het andere tv-product Digitenne tegenover. KPN is al enige tijd bezig met een strategie waarbij het Digitenne-klanten actief naar Interactieve TV migreert.

     

    Meer abonnementen

    Over het gehele jaar 2017 zag KPN het aantal met Interactieve TV met 113.000 naar 2,116 miljoen stijgen. Het aantal abonnementen in de categorie overige, waarvan Digitenne vrijwel het gehele deel voor rekening neemt, daalde met 59.000. Hierdoor komt de aanwas van het totaal aantal nieuwe tv-klanten bij KPN op 54.000 uit. Dat is een mindere groei dan in voorgaande jaren. Dit is verklaarbaar omdat grootste concurrent Ziggo langzaam uit een diep dal naar boven klautert, dit ondanks het feit dat dit kabelbedrijf nog tv-klanten blijft verliezen. Ook op andere fronten presteert KPN goed. Het aantal mobiele abonnementen steeg met 14.000. Het aantal breedbandinternet-abonnementen met 85.000. KPN stelt dat het bij 76 procent van het aantal afgenomen abonnementen een download internetsnelheid van meer dan 100Mbps levert.

    KPNabonneesabonnementenabonnementtvtelevisieinternettelefoonvastmobielInteractieve TVDigitennejaarcijferskwartaalcijfershuishoudens

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Thorn

    Typisch Thorn
    NPO 2 om 19:20 uur
    In het midden van Limburg ligt het dorpje Thorn. In de volksmond het witte stadje genoemd vanwege de statige witte panden in het schilderachtige centrum. Er zijn twee harmonieën: de geiten en de bokken. De haat en nijd tussen die twee, dat is Typisch Thorn.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES INSTANT FAMILY

      Als Pete (Mark Wahlberg) en Ellie (Rose Byrne) een gezin willen stichten, komen ze in de wereld van adoptie terecht. Wanneer ze de rebelse vijftienjarige Lizzy en haar jongere broer en zus leren kennen, krijgt het stel onverwacht in één keer drie kinderen. Dit brengt niet alleen moeilijke situaties met zich mee maar ook grappige en ontroerende momenten. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Per Seconde Wijzer

    Per Seconde Wijzer
    NPO 2 om 19:50 uur
    Erik Dijkstra deed het aardig als opvolger van Kees Driehuis, die maar liefst 29 jaar presentator was van Per Seconde Wijzer. Hij mag zelfs terugkomen in het nieuwe seizoen. De grootste uitdaging voor Dijkstra zit ’m in het niet al te lollig doen, maar dat ging hem afgelopen najaar goed af.

    Interview