1. Nieuws

    KPN Interactieve TV in meer huishoudens

    Het aantal Nederlandse huishoudens dat via koperdraad of glasvezel met KPN Interactieve TV lineaire tv en video on demand bekijkt, is ook in het laatste kwartaal van 2017gestegen.
    Jarco Kriek
    31 januari 2018
    comments 4
    KPN Interactieve TV in meer huishoudens
    Foto ANP

    KPN heeft de jaarcijfers over het boekjaar 2017 gepresenteerd. Het bedrijf ziet het aantal klanten op de Nederlandse consumentenmarkt stijgen. Tegen de stijging staat wel een omzetdaling. Dit is vooral te wijten aan de concurrentie op de Nederlandse markt van vaste - en mobiele diensten. Kijken we naar het aantal klanten met het voor KPN belangrijkste tv-product Interactieve TV dan zien we dat in het vierde kwartaal van 2017 het aantal abonnementen met 21.000 is gestegen. Daar staat wel een klantverlies van 16.000 bij het andere tv-product Digitenne tegenover. KPN is al enige tijd bezig met een strategie waarbij het Digitenne-klanten actief naar Interactieve TV migreert.

     

    Meer abonnementen

    Over het gehele jaar 2017 zag KPN het aantal met Interactieve TV met 113.000 naar 2,116 miljoen stijgen. Het aantal abonnementen in de categorie overige, waarvan Digitenne vrijwel het gehele deel voor rekening neemt, daalde met 59.000. Hierdoor komt de aanwas van het totaal aantal nieuwe tv-klanten bij KPN op 54.000 uit. Dat is een mindere groei dan in voorgaande jaren. Dit is verklaarbaar omdat grootste concurrent Ziggo langzaam uit een diep dal naar boven klautert, dit ondanks het feit dat dit kabelbedrijf nog tv-klanten blijft verliezen. Ook op andere fronten presteert KPN goed. Het aantal mobiele abonnementen steeg met 14.000. Het aantal breedbandinternet-abonnementen met 85.000. KPN stelt dat het bij 76 procent van het aantal afgenomen abonnementen een download internetsnelheid van meer dan 100Mbps levert.

    KPNabonneesabonnementenabonnementtvtelevisieinternettelefoonvastmobielInteractieve TVDigitennejaarcijferskwartaalcijfershuishoudens

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Ockels erfenis

    Ockels erfenis
    NPO 2 om 19:25 uur
    De meeste documentaires over iconische figuren zijn alleen maar positief, met zo nu en dan een kleine kanttekening. Deze docu toont dat Wubbo Ockels helemaal niet zo een leuke man was. De Nederlandse astronaut raakte zo geobsedeerd met het redden van de aarde dat hij zijn familie verwaarloosde en collega's tegen zich in het harnas joeg.

    TV-TIP Indiana Jones and the Temple of Doom

    Indiana Jones and the Temple of Doom
    om 06:27 uur
    Na een incident in een nachtclub in Shanghai slaat Indiana Jones op de vlucht met zijn hulpje Short Round en zangeres Willie Scott. Het trio belandt in een klein dorpje waar een magische steen is gestolen en kinderen zijn ontvoerd om te werken in de mijn. Jones besluit de dorpelingen te helpen.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)