1. Nieuws

    KPN Interactieve TV succesvol door meer Alles-in-1

    KPN heeft in Nederland een marktaandeel van 24 procent. Het tv-product Interactieve TV is succesvol. Dit komt hoofdzakelijk door de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen.
    Jarco Kriek
    23 juli 2013
    comments 0
    KPN Interactieve TV succesvol door meer Alles-in-1
    Foto: ANP

    KPN heeft in Nederland een marktaandeel van 24 procent. Het tv-product Interactieve TV is succesvol. Dit komt hoofdzakelijk door de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen.

    In het tweede kwartaal 2013 steeg het aantal tv-klanten – een combinatie van Interactieve TV, Digitenne en analoge tv via glasvezelnetwerken – met 40.000 naar 1.885.000. Dit kwam vooral door het tv-product Interactieve TV. Het aantal klanten dat via internet bij KPN naar tv kijkt, steeg met 82.000 naar 1.210.000. De meeste nieuwe Interactieve TV-klanten kijken via de oudere koperdraadtechnieken ADSL en VDSL. Glasvezel blijft met 30.000 klanten enigszins achter. Dit terwijl in Nederland steeds meer Reggefiber-glasvezelnetwerken actief zijn geworden. Door de minder snelle groei van het aantal KPN glasvezel-klanten daalde de penetratie van actieve aansluitingen met een KPN-abonnement van 30 naar 29 procent. De daling van het aantal Digitenne-abonnees blijft doorzetten.

    Meer Alles-in-1-abonnement

    De stijging van het aantal tv-abonnees bij KPN komt mede door een stijging van de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen door breedbandinternet-klanten. Van deze klantengroep neemt 42 procent – een stijging met twee procent ten opzichte van vorig kwartaal – een Alles-in-1-abonnement af. Naast internet bestaan dit soort abonnementen uit Interactieve TV, vaste telefonie en in sommige gevallen ook mobiele telefonie. Het aantal Alles-in-1-abonnementen steeg met 54.000 naar 1.131.000.

    KPNReggefiberGlashart MediaglasvezelADSLVDSLDSLkoperdraadInteractieve TVAlles-in-1tvtelevisieinternettelefoonDigitenneanaloge tv

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Uit mijn keuken

    Uit mijn keuken
    NPO 1 om 19:05 uur
    Neem een flinke snuif van het Net 5-programma Smaken Verschillen en top dat af met een Bed & Breakfast-sausje: in dit nieuwe Omroep MAX-programma kauwen vijf koppels elke werkdag een lekker maaltje weg in elkaars huiskamerrestaurant. De Drentse Hélène en Gerrit bijten het spits af met een mediterraan vijfgangendiner. Vallen hun kookkunsten wel in de smaak?

    TV-TIP First dates Ireland

    First dates Ireland
    NPO 3 om 19:25 uur
    Soms spatten de vonken ervan af, regelmatig wil je achter je bank kruipen van plaatsvervangende schaamte: First Dates is onweerstaanbaar herkenbaar en vermoedelijk daarom zo’n succes. Wereldwijd. Want terwijl het ooit begon in de U. S. of A., is het inmiddels in ruim twintig landen te zien. Ook in Ierland, waar maître Mateo en barman Ethan de scepter zwaaien.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)