1. Nieuws

    KPN Interactieve TV succesvol door meer Alles-in-1

    KPN heeft in Nederland een marktaandeel van 24 procent. Het tv-product Interactieve TV is succesvol. Dit komt hoofdzakelijk door de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen.
    Jarco Kriek
    23 juli 2013
    comments 0
    KPN Interactieve TV succesvol door meer Alles-in-1
    Foto: ANP

    KPN heeft in Nederland een marktaandeel van 24 procent. Het tv-product Interactieve TV is succesvol. Dit komt hoofdzakelijk door de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen.

    In het tweede kwartaal 2013 steeg het aantal tv-klanten – een combinatie van Interactieve TV, Digitenne en analoge tv via glasvezelnetwerken – met 40.000 naar 1.885.000. Dit kwam vooral door het tv-product Interactieve TV. Het aantal klanten dat via internet bij KPN naar tv kijkt, steeg met 82.000 naar 1.210.000. De meeste nieuwe Interactieve TV-klanten kijken via de oudere koperdraadtechnieken ADSL en VDSL. Glasvezel blijft met 30.000 klanten enigszins achter. Dit terwijl in Nederland steeds meer Reggefiber-glasvezelnetwerken actief zijn geworden. Door de minder snelle groei van het aantal KPN glasvezel-klanten daalde de penetratie van actieve aansluitingen met een KPN-abonnement van 30 naar 29 procent. De daling van het aantal Digitenne-abonnees blijft doorzetten.

    Meer Alles-in-1-abonnement

    De stijging van het aantal tv-abonnees bij KPN komt mede door een stijging van de verkoop van meer Alles-in-1-abonnementen door breedbandinternet-klanten. Van deze klantengroep neemt 42 procent – een stijging met twee procent ten opzichte van vorig kwartaal – een Alles-in-1-abonnement af. Naast internet bestaan dit soort abonnementen uit Interactieve TV, vaste telefonie en in sommige gevallen ook mobiele telefonie. Het aantal Alles-in-1-abonnementen steeg met 54.000 naar 1.131.000.

    KPNReggefiberGlashart MediaglasvezelADSLVDSLDSLkoperdraadInteractieve TVAlles-in-1tvtelevisieinternettelefoonDigitenneanaloge tv

    Reacties

  1. TV-TIP Speed

    Speed
    Veronica om 22:50 uur
    Aan boord van een stadsbus bevindt zich een bom die zal ontploffen als de bus langzamer dan 80 kilometer per uur rijdt. Agent Jack Traven zit in de bus en doet er alles aan om iedereen te redden. Deze ‘Die Hard in een bus’ schiet meteen in de hoogste versnelling en laat het tempo geen moment meer verslappen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP Keeping Up with the Kardashians

    Keeping Up with the Kardashians
    E! Entertainment morgen om 06:00 uur
    Mocht je vanochtend om zes uur wakker geblaft zijn door de chihuahua van de buren, dan heb je of ontzettend goede oren of dunne muren of de buren hebben een hele grote chihuahua. Wat je in elk geval hebt, is een marathon van Keeping Up with Kardashians voor de boeg. Het festijn duurt nog tot 2 december.