KPN Interactieve TV wijzigt zenderaanbod

KPN en de dochterbedrijven XS4All, Telfort en KPN Wholesale hebben het zenderaanbod van het tv—product Interactieve TV aangepast. De wijzigingen zijn 1 juli doorgevoerd.
De terugkeer van het Italiaanse publieke kanaal RAI Uno is
de meest in het oogspringende toevoeging in het digitale basispakket van KPN.
De tv-zenders History en Passie Light verhuizen van het aanvullende pluspakket
naar het basispakket. Het pluspakket wordt versterkt met Crime &
Investigation en AMC. Net als bij alle andere aanbieders in Nederland en
België verdwijnen 13TH Street en Syfy uit het zenderaanbod. Eigenaar
NBCUniversal is op 1 juli gestopt met het aanbieden van deze zenders. KPN kan
dus niets doen aan het verdwijnen van de zenders.
KPN Premiumpakketten
In het premium pakketaanbod van KPN zijn er ook twee
wijzigingen. In het Turks-pakket vervangt Sgowtürk de minder populaire zender
PlanetTurk. Het Hindi-pakket wordt met Star Gold uitgebreid. KPN voert
jaarlijks op 1 juli een grote zenderwijziging bij Interactieve TV door. Daarvoor
gebruikt KPN de uitkomst van doorlopend klanttevredenheidsonderzoek. Gelijktijdig met de aanpassing van het zenderaanbod heeft KPN bij Interactieve TV een prijsverhoging van gemiddeld €2,50 per maand doorgevoerd.