1. Nieuws

    KPN kampt met verminderde groei Interactieve TV

    KPN heeft tegenvallende kwartaalcijfers bekendgemaakt. De omzet en winst daalden, maar er is nog groei op de consumentenmarkt.
    Jarco Kriek
    27 juli 2016
    comments 4
    KPN kampt met verminderde groei Interactieve TV
    Foto: ANP

     

     

     

    KPN heeft tegenvallende kwartaalcijfers bekendgemaakt. De omzet en winst daalden, maar er is nog groei op de consumentenmarkt, al is deze minder dan in voorgaande kwartalen. Onder de noemer consumentenmarkt valt ook de tv-dienst Interactieve TV.

     

    De verminderde groei voor Interactieve TV kan worden toegeschreven aan de sterke concurrentie op de Nederlandse tv-markt. KPN boekte in het tweede kwartaal een winst van 34.000 nieuwe Interactieve TV-klanten. Een deel hiervan is afkomstig van Digitenne – een andere tv-dienst van KPN –, een ander deel heeft KPN bij andere aanbieders weggesnoept. De verwachting is dat een groot deel van Ziggo afkomstig is. Dat wordt over twee weken duidelijk als dit kabelbedrijf de kwartaalcijfers bekendmaakt.

    KPN innoveert met Interactieve TV

     

    KPN is bezig met het opwaarderen van de diensten van Interactieve TV. Het telecombedrijf begon vorige maand met het aanbieden van Ultra HD. Meer dan duizend klanten kunnen met een nieuwe tv-decoder bij wijze van test naar twee Ultra HD-kanalen kijken. In september wordt het aanbod met muziekzender Xite uitgebreid. KPN zegt met nog meer contentaanbieders over de uitbreiding van het Ultra HD-aanbod te onderhandelen.

    Minder groei KPN

     

    Hoewel de aanwas van klanten bij KPN Interactieve TV goed te noemen is, is het minder dan in het vorige kwartaal. In de eerste drie maanden van dit jaar was het aantal nieuwe klanten 53.000. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg de groei nog 64.000. Het aantal klanten dat bij KPN het quad Play-pakket KPN Compleet afneemt, is wederom gestegen. Ruim 38 procent neemt bij KPN in één abonnementsvorm vaste en mobiele diensten af.

     

    KPNInteractieve TVglasvezelkwartaalcijfersZiggoVodafoneCaiwayCanalDigitaalFOXFOX SportsvoetbaleredivisieEredivisie Media & MarketingFOX International Channels Benelux

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Jack Reacher: Never Go Back

    Jack Reacher: Never Go Back
    om 14:13 uur
    Met twintig Reacher-boeken van Lee Child, kon Cruise alle kanten op met zijn bikkelharde personage. Hij koos ervoor de menselijke kant van de geweldenaar te verkennen in een film die zwaarder leunt op de personages en minder op plot. Als Reacher een contact bij het leger wil opzoeken, blijkt dat zij op verdenking van hoogverraad is opgepakt. Hij ruikt direct onraad en inderdaad: als hij haar wil helpen, zitten er al snel achter ongure types achter hem aan.

    TV-TIP NCIS: Los Angeles

    NCIS: Los Angeles
    Net5 om 20:30 uur
    Het hing er een beetje om, maar de fans van NCIS: Los Angeles kunnen opgelucht ademhalen: het tiende seizoen, dat vanavond bij ons z’n finale beleeft, zal niet het laatste zijn. Nog meer goed nieuws: vanaf deze maand staat het achtste seizoen van de serie in z’n geheel op Videoland.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)