1. Nieuws

    KPN kampt met verminderde groei Interactieve TV

    KPN heeft tegenvallende kwartaalcijfers bekendgemaakt. De omzet en winst daalden, maar er is nog groei op de consumentenmarkt.
    Jarco Kriek
    27 juli 2016
    comments 4
    KPN kampt met verminderde groei Interactieve TV
    Foto: ANP

     

     

     

    KPN heeft tegenvallende kwartaalcijfers bekendgemaakt. De omzet en winst daalden, maar er is nog groei op de consumentenmarkt, al is deze minder dan in voorgaande kwartalen. Onder de noemer consumentenmarkt valt ook de tv-dienst Interactieve TV.

     

    De verminderde groei voor Interactieve TV kan worden toegeschreven aan de sterke concurrentie op de Nederlandse tv-markt. KPN boekte in het tweede kwartaal een winst van 34.000 nieuwe Interactieve TV-klanten. Een deel hiervan is afkomstig van Digitenne – een andere tv-dienst van KPN –, een ander deel heeft KPN bij andere aanbieders weggesnoept. De verwachting is dat een groot deel van Ziggo afkomstig is. Dat wordt over twee weken duidelijk als dit kabelbedrijf de kwartaalcijfers bekendmaakt.

    KPN innoveert met Interactieve TV

     

    KPN is bezig met het opwaarderen van de diensten van Interactieve TV. Het telecombedrijf begon vorige maand met het aanbieden van Ultra HD. Meer dan duizend klanten kunnen met een nieuwe tv-decoder bij wijze van test naar twee Ultra HD-kanalen kijken. In september wordt het aanbod met muziekzender Xite uitgebreid. KPN zegt met nog meer contentaanbieders over de uitbreiding van het Ultra HD-aanbod te onderhandelen.

    Minder groei KPN

     

    Hoewel de aanwas van klanten bij KPN Interactieve TV goed te noemen is, is het minder dan in het vorige kwartaal. In de eerste drie maanden van dit jaar was het aantal nieuwe klanten 53.000. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg de groei nog 64.000. Het aantal klanten dat bij KPN het quad Play-pakket KPN Compleet afneemt, is wederom gestegen. Ruim 38 procent neemt bij KPN in één abonnementsvorm vaste en mobiele diensten af.

     

    KPNInteractieve TVglasvezelkwartaalcijfersZiggoVodafoneCaiwayCanalDigitaalFOXFOX SportsvoetbaleredivisieEredivisie Media & MarketingFOX International Channels Benelux

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN THE BEACH BUM

      Moondog is een succesvolle dichter die zijn leven volgens zijn eigen regels leeft. Samen met zijn rijke vrouw is het leven één groot feest vol drugs en drank. Wanneer het noodlot plotseling toeslaat, moet hij zich echter herpakken en zich richten op zijn grote talent: schrijven. Totaal TV mag vijf keer twee kaarten voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Crocodile Dundee

    Crocodile Dundee
    RTL 7 om 20:30 uur
    Doldwaze humor rond de Australische komiek Hogan. De Amerikaanse journaliste Kozlowski vertrekt naar down under om de mythe rond de onverschrokken krokodillenjager Hogan te ontrafelen. Na diverse spannende avonturen haalt zij de onbehouwen primaat over naar de stadsjungle van New York te gaan, alwaar de naïeve Hogan zich staande moet houden tussen gierende autobanden, criminaliteit en prostitutie. Leuke avonturencomedy met veel vaart.

    TV-TIP Alien: Covenant

    Alien: Covenant
    Veronica om 20:30 uur
    In Alien: Covenant is het ruimteschip Covenant op weg naar een kolonie, maar maakt een omweg als de crew een signaal oppikt dat duidt op menselijk leven. Grote fout, want ze worden opgewacht door een heleboel oude bekenden. een feest van herkenning voor alle liefhebbers, maar de elementen die wél nieuw zijn dragen niet veel kwaliteit bij.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)