1. Nieuws

    KPN: Klantenservice niet slechter en wachttijden niet langer

    KPN kan zich niet vinden in de uitkomst van een onderzoek van Providercheck waaruit blijkt dat de wachttijd om de klantenservice te bereiken fors is gestegen.
    Jarco Kriek
    29 november 2019
    comments 5
    KPN Klantenservice
    Foto iStock

    Uit een onderzoek van Providercheck – waarover Totaal TV eerder deze week publiceerde – bleek dat de wachttijd om met de klantenservice van KPN telefonisch contact te krijgen fors is gestegen. Moest men in mei 1 minuut en 43 seconden met de telefoon aan het oor zitten om een KPN-medewerker aan de lijn te krijgen, zou de wachttijd in oktober naar 7 minuten en 28 seconden zijn gestegen.

     

    KPN reageert op Providercheck

    KPN kan zich echter niet vinden in de uitkomst van het eigen onderzoek van Providercheck. Woordvoerster Renée Schnitzler tegen Totaal TV: "Met aandacht hebben we de onderzoeksresultaten doorgenomen. Wij herkennen de wachttijden niet met onze eigen data. Uit onze eigen data zien wij dat gemiddeld over de 4 verschillende vragen de wachttijd voor KPN klanten 2 minuten en 36 seconden zijn geweest over de weken 27 tot en met 47. Wellicht is een deel van de wachttijden te verklaren omdat niet KPN-klanten een andere route volgen en daardoor mogelijk langer in de wacht staan."

     

    Meerdere manieren klantenservice

    Daarnaast verandert bij alle aanbieders die tv- en internetdiensten – dus ook bij Ziggo en T-Mobile – de manier van het benaderen van de klantenservice door klanten. "We bieden onze klanten veel andere klantenservice kanalen om met ons in contact te komen en service vragen op te lossen. Meer dan negentig procent van de dienstverlening is online beschikbaar voor onze klanten via de internetsite van KPN of MijnKPN. Daarnaast is chat en het forum als digitaal kanaal beschikbaar. Op een aantal onderwerpen bieden we recent ook de mogelijkheid om de klant terug te bellen. Dit alles bij elkaar geeft de klant de ruimte om van kanalen te wisselen", aldus Schnitzler over de digitale mogelijkheden om bij het telecombedrijf de klantenservice te benaderen.

     

    Verbetering klantenservice

    KPN blijft ook de komende tijd investeren in het verder verbeteren van het klantcontact. KPN-woordvoerster Renée Schnitzler: "KPN streeft ernaar om de reactietijd nog verder te verbeteren. Wij zullen ons dus blijven inzetten om dat doel te halen." Dit wordt overigens – zo blijkt uit andere onderzoeken van bijvoorbeeld Telecompaper – door klanten gewaardeerd. KPN heeft hierdoor bijvoorbeeld een goede WoM-score. Dit betekent dat klanten het telecombedrijf positief aan familie, vrienden en kennissen adviseren als leverancier van tv- en internetdiensten.

    KPNKPN Interactieve TVtvtelevisieinternetklantenserviceonderzoekProvidercheck

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Coronel Racing

      2X SUPER RACEPRIJS MET KARTEN

      Fast & Furious: Hobbs & Shaw geeft een wending aan de franchise en neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Deze actiefilm is verkrijgbaar op 4K Ultra HD, (3D) Blu-ray en dvd. Totaal TV geeft twee keer een super raceprijs weg, met de dvd én voor twee personen een kart-arrangement bij Coronel Karting.

    TV-TIP Remy en Juliyat

    Remy en Juliyat
    NPO 3 om 17:55 uur
    De tragedie van William Shakespeare over een onmogelijke liefde wordt in een modern jasje gegoten met de jeugdserie Remy & Juliyat.

    TV-TIP Vroege vogels

    Vroege vogels
    NPO 2 om 19:35 uur
    Na vier jaar vreemde vogels spotten en in molshopen poeren, gaat Milouska zich de komende tijd richten op het schrijven van een boek.

    Interview

    • Joris Linssen Joris Kerstboom

      Joris Linssen

      Joris Kerstboom

      In aanloop naar het nieuwe seizoen Joris’ Kerstboom van Joris Linssen op 20 december zijn er vijf kortere uitzendingen.
      Reacties0 reactie(s)