Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    KPN: Klantenservice niet slechter en wachttijden niet langer

    KPN kan zich niet vinden in de uitkomst van een onderzoek van Providercheck waaruit blijkt dat de wachttijd om de klantenservice te bereiken fors is gestegen.
    Jarco Kriek
    29 november 2019
    comments 5
    KPN Klantenservice
    Foto iStock

    Uit een onderzoek van Providercheck – waarover Totaal TV eerder deze week publiceerde – bleek dat de wachttijd om met de klantenservice van KPN telefonisch contact te krijgen fors is gestegen. Moest men in mei 1 minuut en 43 seconden met de telefoon aan het oor zitten om een KPN-medewerker aan de lijn te krijgen, zou de wachttijd in oktober naar 7 minuten en 28 seconden zijn gestegen.

     

    KPN reageert op Providercheck

    KPN kan zich echter niet vinden in de uitkomst van het eigen onderzoek van Providercheck. Woordvoerster Renée Schnitzler tegen Totaal TV: "Met aandacht hebben we de onderzoeksresultaten doorgenomen. Wij herkennen de wachttijden niet met onze eigen data. Uit onze eigen data zien wij dat gemiddeld over de 4 verschillende vragen de wachttijd voor KPN klanten 2 minuten en 36 seconden zijn geweest over de weken 27 tot en met 47. Wellicht is een deel van de wachttijden te verklaren omdat niet KPN-klanten een andere route volgen en daardoor mogelijk langer in de wacht staan."

     

    Meerdere manieren klantenservice

    Daarnaast verandert bij alle aanbieders die tv- en internetdiensten – dus ook bij Ziggo en T-Mobile – de manier van het benaderen van de klantenservice door klanten. "We bieden onze klanten veel andere klantenservice kanalen om met ons in contact te komen en service vragen op te lossen. Meer dan negentig procent van de dienstverlening is online beschikbaar voor onze klanten via de internetsite van KPN of MijnKPN. Daarnaast is chat en het forum als digitaal kanaal beschikbaar. Op een aantal onderwerpen bieden we recent ook de mogelijkheid om de klant terug te bellen. Dit alles bij elkaar geeft de klant de ruimte om van kanalen te wisselen", aldus Schnitzler over de digitale mogelijkheden om bij het telecombedrijf de klantenservice te benaderen.

     

    Verbetering klantenservice

    KPN blijft ook de komende tijd investeren in het verder verbeteren van het klantcontact. KPN-woordvoerster Renée Schnitzler: "KPN streeft ernaar om de reactietijd nog verder te verbeteren. Wij zullen ons dus blijven inzetten om dat doel te halen." Dit wordt overigens – zo blijkt uit andere onderzoeken van bijvoorbeeld Telecompaper – door klanten gewaardeerd. KPN heeft hierdoor bijvoorbeeld een goede WoM-score. Dit betekent dat klanten het telecombedrijf positief aan familie, vrienden en kennissen adviseren als leverancier van tv- en internetdiensten.

    KPNKPN Interactieve TVtvtelevisieinternetklantenserviceonderzoekProvidercheck

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      Win Harry Potter in 4K Ultra HD

      Een wonderbaarlijke nieuwe manier om de magische wereld van Harry Potter te beleven! Bekijk Harry Potter en de Steen der Wijzen zoals je hem nog nooit hebt gezien, nu in 4K-resolutie. Totaal TV mag deze voor drie Oscars genomineerde fantasyfilm vijf keer op 4K Ultra HD weggeven.

    TV-TIP Lodewijks groene geluk

    Lodewijks groene geluk
    RTL 4 om 11:30 uur
    In iedere aflevering wordt een project van begin tot eind gevolgd. Dit keer de aanleg van een tuin bij een kinderdagverblijf.

    TV-TIP The Predator

    The Predator
    Veronica om 20:00 uur
    De Predators keren terug naar de aarde en alleen een groepje ex-soldaten en een evolutiebioloog kunnen de aliens tegenhouden.

    Interview

    • *

      Tooske Ragas

      K2 zoekt K3

      De Vlaamse presentator Kürt Rogiers en onze eigen Tooske Ragas zorgen dat de zoektocht naar een nieuw K3-lid in goede banen wordt geleid.
      Reacties0 reactie(s)