1. Nieuws

    KPN: Klantenservice niet slechter en wachttijden niet langer

    KPN kan zich niet vinden in de uitkomst van een onderzoek van Providercheck waaruit blijkt dat de wachttijd om de klantenservice te bereiken fors is gestegen.
    Jarco Kriek
    29 november 2019
    comments 5
    KPN Klantenservice
    Foto iStock

    Uit een onderzoek van Providercheck – waarover Totaal TV eerder deze week publiceerde – bleek dat de wachttijd om met de klantenservice van KPN telefonisch contact te krijgen fors is gestegen. Moest men in mei 1 minuut en 43 seconden met de telefoon aan het oor zitten om een KPN-medewerker aan de lijn te krijgen, zou de wachttijd in oktober naar 7 minuten en 28 seconden zijn gestegen.

     

    KPN reageert op Providercheck

    KPN kan zich echter niet vinden in de uitkomst van het eigen onderzoek van Providercheck. Woordvoerster Renée Schnitzler tegen Totaal TV: "Met aandacht hebben we de onderzoeksresultaten doorgenomen. Wij herkennen de wachttijden niet met onze eigen data. Uit onze eigen data zien wij dat gemiddeld over de 4 verschillende vragen de wachttijd voor KPN klanten 2 minuten en 36 seconden zijn geweest over de weken 27 tot en met 47. Wellicht is een deel van de wachttijden te verklaren omdat niet KPN-klanten een andere route volgen en daardoor mogelijk langer in de wacht staan."

     

    Meerdere manieren klantenservice

    Daarnaast verandert bij alle aanbieders die tv- en internetdiensten – dus ook bij Ziggo en T-Mobile – de manier van het benaderen van de klantenservice door klanten. "We bieden onze klanten veel andere klantenservice kanalen om met ons in contact te komen en service vragen op te lossen. Meer dan negentig procent van de dienstverlening is online beschikbaar voor onze klanten via de internetsite van KPN of MijnKPN. Daarnaast is chat en het forum als digitaal kanaal beschikbaar. Op een aantal onderwerpen bieden we recent ook de mogelijkheid om de klant terug te bellen. Dit alles bij elkaar geeft de klant de ruimte om van kanalen te wisselen", aldus Schnitzler over de digitale mogelijkheden om bij het telecombedrijf de klantenservice te benaderen.

     

    Verbetering klantenservice

    KPN blijft ook de komende tijd investeren in het verder verbeteren van het klantcontact. KPN-woordvoerster Renée Schnitzler: "KPN streeft ernaar om de reactietijd nog verder te verbeteren. Wij zullen ons dus blijven inzetten om dat doel te halen." Dit wordt overigens – zo blijkt uit andere onderzoeken van bijvoorbeeld Telecompaper – door klanten gewaardeerd. KPN heeft hierdoor bijvoorbeeld een goede WoM-score. Dit betekent dat klanten het telecombedrijf positief aan familie, vrienden en kennissen adviseren als leverancier van tv- en internetdiensten.

    KPNKPN Interactieve TVtvtelevisieinternetklantenserviceonderzoekProvidercheck

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Little Women bioscoopkaarten winnen

      Win een VIP-pakket van Little Women!

      Dit kostuumdrama draait om vier zussen tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog die op hun eigen manier met liefde, verlies en andere uitdagingen omgaan die horen bij volwassen worden. Totaal TV geeft van dit romantische drama vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een notitieblok en twee filmkaartjes.

    TV-TIP NOS Sport: Schaatsen

    NOS Sport: Schaatsen
    NPO 1 om 13:10 uur
    Jutta Leerdam is de koningin van de korte afstand met een nationale titel op zowel de 500 als 1.000 meter. Gaat ze vandaag weer winnen?

    TV-TIP The Godfather, Part II

    The Godfather, Part II
    RTL 7 om 20:00 uur
    Begin 20e eeuw wordt de familie van de jonge Vito Corleone vermoord door de Siciliaanse maffia. Vito vlucht naar New York en weet zich op te werken tot een machtige maffiabaas. Na zijn dood volgt zijn zoon Michael hem op. Hij breidt de zaken uit naar Las Vegas en krijgt met de nodige vijanden te maken. Na een aanslag op zijn leven geeft Michael de leiding tijdelijk over aan zijn halfbroer. Michael vertrekt naar Cuba om uit te zoeken wie de familie heeft verraden.

    Interview

    • Hollands hoop derde seizoen Kim van Kooten

      Kim van Kooten

      Hollands hoop

      In het derde en direct laatste seizoen van de komische en spannende serie Hollands hoop wordt Kim van Kooten als de eens zo brave huismoeder Machteld steeds meedogenlozer.
      Reacties0 reactie(s)