KPN koopt exclusief rechtenpakket Eredivisie: samenvattingen wedstrijden als eerste via TV+

Door een nieuwe overeenkomst tussen KPN en Eredivisie Media & Marketing (EMM) blijft Goal Alert de komende jaren exclusief voor KPN-abonnees beschikbaar. Daarnaast komen door deze overeenkomst ook de uitzendrechten voor de online samenvattingen van de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie exclusief in handen van het telecombedrijf. Hierdoor zijn de samenvattingen van wedstrijden uit beide voetbalcompetities als eerste te zien via KPN TV+. Abonnees met KPN TV+ kunnen de samenvattingen dus eerder zien dan kijkers via traditionele lineaire televisie.
Toekomst
KPN heeft voor de toekomst wellicht het belangrijkste rechtenpakket weten te machtigen. Het aantal mensen dat hoofdzakelijk of alleen online kijkt, groeit in rap tempo. Door de samenvattingen van alle wedstrijden uit de twee belangrijkste Nederlandse voetbalcompetities als eerste exclusief online te kunnen aanbieden krijgt KPN bij de voetballiefhebber een streepje voor op concurrerende providers als Ziggo, Odido en Delta. De online samenvattingen worden door KPN aangeboden via het TV+ platform, zowel op mobiele apparaten als op televisie via de TV+ Box en apps voor Smart TV’s en mediaspelers. De samenvattingen zijn al kort na het laatste fluitsignaal via TV+ te zien. Overigens kan een deel van de wedstrijden uit beide voetbalcompetities live gekeken worden. Net als diverse andere providers biedt KPN het hoofdkanaal van ESPN zonder extra kosten aan in het basispakket.
Doelpunten
Net zoals nu al het geval is blijft de dienst Goal Alert ook de komende jaren beschikbaar bij KPN. Alle goals die worden gemaakt in de Eredivisie zijn met Goal Alert direct na het scoren op de mobiele telefoon te bekijken. KPN gebruikt voor Goal Alert dan ook de slogan ‘Met KPN alle goals van de Eredivisie in je broekzak!’. KPN-klanten weten dus als eerste wie het doelpunt in een eredivisiewedstrijd heeft gemaakt, ook als ze de wedstrijd niet live kijken. De goals zijn direct in beeld op de mobiele telefoon te zien.
Nu en later
Jochem de Jong, VP Partnerships, TV & Entertainment KPN: “Als trotse sponsor van het Nederlandse voetbal in de volle breedte en partner van ESPN waar je live alle wedstrijden kunt kijken, is KPN dé aanbieder van het Nederlandse voetbal. In het nieuwe seizoen zit je bij KPN met de Goal Alerts en de samenvattingen nóg meer op de bal. Kortom: voetbal kijken doe je nu én later bij KPN.”
Meer toegankelijk
Frank Rutten, Eredivisie Media & Marketing: “Het Nederlands voetbal toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen is al sinds 2008 onze missie. Dat doen we door de belangrijkste Nederlandse voetbalcompetities volledig live uit te zenden onze op eigen ESPN-zenders, maar ook door samen te werken met gewaardeerde partners als KPN. Zo is en blijft het Nederlandse clubvoetbal breed beschikbaar voor de miljoenen voetbalfans die ons land rijk is.”