KPN legt nadruk op streamingdiensten bij Interactieve TV

Lineair naar tv-zenders kijken, staat onder druk. En deze druk van streamingdiensten wordt alleen maar groter. Op dit moment worden Netflix, Videoland, Disney+ en Amazon Prime Video veel gebruikt voor het online kijken van films en series. En is NLziet een goed alternatief voor het lineaire tv-abonnement. De komende maanden wordt het aanbod in ieder geval met de voor Nederland nieuwe streamingdiensten Viaplay en HBO Max uitgebreid. Daarnaast staat Sky Showtime aan de zijlijn te wachten en betreedt deze streamingdienst mogelijk ook in 2022 de Nederlandse markt.
Direct via decoder
De komst van meer streamingdiensten zorgt gelijktijdig voor verdere versnippering van content. Het directe gevolg is dat meer Nederlanders gelijktijdig een abonnement voor meerdere streamingdiensten kopen. KPN speelt hier met onder meer Interactieve TV op in. "Klanten van KPN kunnen hun entertainmentaanbod op een voordelige manier combineren en naar verwachting gaan daar steeds meer mensen gebruik van maken. Corona en verschillende periodes van lockdown zijn hier mede de oorzaak van omdat Nederlanders veel meer tijd thuis doorbrengen. Vooral jonge gebruikers en gezinnen met jonge kinderen stapelen abonnementen", zo stelt KPN. Het telecombedrijf ziet overigens wel beren op de weg door de versnipperde content: "Maar verzadiging dreigt ook want zien we door de bomen het bos nog wel en hoeveel streaming abonnementen wil je als consument anno 2022 eigenlijk hebben?", vraagt KPN zich af.