KPN maakt Viaplay-abonnement ‘aantrekkelijker’
De overeenkomst met NENT over Viaplay wordt toegejuicht door KPN CEO Joost Farwerck. KPN voert al langere tijd een beleid waarbij onder meer tv- en muziekdiensten van andere bedrijven laagdrempelig aan klanten wordt aangeboden. Dit kan door het aanbieden van streamingdiensten direct met een app op de eigen bruikleendecoder van Interactieve TV en/of het aanbieden van abonnementen van online diensten zodat deze via de maandelijkse KPN factuur verrekend worden. Dit is bijvoorbeeld bij Netflix, Videoland en Spotify het geval.
Viaplay
Ook bij Viaplay volgt KPN een dergelijke weg. KPN wil hierbij voor eigen klanten het Viaplay-abonnement aantrekkelijker maken. Dit liet KPN CEO Joost Farwerck vandaag weten tijdens een door Telecompaper georganiseerde vraaggesprek waarin de toekomstvisie op 2022 centraal stond. Hoe het aantrekkelijker maken van het Viaplay-abonnement er uit gaat zien, verklapte Farwerck niet. Maar het is goed denkbaar dat KPN een extra korting gaat geven bij aankoop van het abonnement als bijvoorbeeld vaste en mobiele diensten binnen het abonnement worden gebundeld. Bijvoorbeeld bij Netflix en Spotify hanteert KPN een dergelijke constructie waardoor vijf euro korting verkregen kan worden. Wie overigens bij KPN binnen een abonnement vast tv en internet bundelt met mobiele diensten krijgt standaard gratis het aanvullende tv-abonnement Pluspakket als extra cadeau geleverd.
Ziggo
Ook Ziggo laat aan klanten weten dat het Viaplay-abonnement met korting aangeboden gaat worden. Hoe hoog de korting bedraagt, wil het kabelbedrijf eveneens niet zeggen. Het is zelfs niet uitgesloten dat Viaplay bij het kabelbedrijf als standaard onderdeel van bepaalde abonnementsvormen wordt ondergebracht.