1. Nieuws

    Interactieve TV bij KPN in de lift

    KPN heeft in de laatste drie maanden van 2018 meer abonnementen van de diensten breedbandinternet en Interactieve TV verkocht. Dit komt vooral omdat meer klanten mobiele en vaste diensten bij het telecombedrijf kopen.
    Jarco Kriek
    30 januari 2019
    comments 0
    Interactieve TV bij KPN in de lift
    Foto ANP

    De financiële cijfers over het vierde kwartaal zorgen ervoor dat ook de jaarcijfers over 2018 van KPN bekend zijn. KPN heeft de vooraf gestelde doelen voor 2018 bereikt, zo stelt het telecombedrijf zelf. Maar dat betekent niet dat op alle fronten positief is gepresteerd. Zo is ondanks de stijging van het aantal abonnementen op de consumentenmarkt de omzet in dit segment in het vierde kwartaal gedaald. Dit heeft vooral met de grote concurrentie op het dynamische speelveld op de Nederlandse markt te maken. Al enige tijd is het aantal verkochte abonnementen niet het belangrijkst maar is voor aanbieders het bedrag belangrijker dat maandelijks door klanten voor de gekochte abonnementen wordt betaald.

     

    Interactieve TV

    Meer Nederlandse huisgezinnen kijken via Interactieve TV van KPN naar tv-content. Het aantal klanten met Interactieve TV steeg in het vierde kwartaal met 22.000. Digitenne deed het veel slechter en verloor 16.000 klanten. Dit zorgt ervoor dat KPN na een periode van daling het aantal tv-klanten in het vierde kwartaal weer zag stijgen. Maar dat betekent niet dat KPN over het hele jaar 2018 zwarte cijfers over het totale aantal tv-klanten kan schrijven. Bij Interactieve TV steeg in 2018 het aantal klanten met 52.000 maar hier staat een daling van het aantal verkochte Digitenne-abonnementen met 58.000 tegenover. Dit zorgt voor het verlies van 6.000 tv-klanten in 2018.

     

    Internet

    Ook het aantal verkochte breedbandinternet abonnementen via de vaste netwerken door KPN zat in het vierde kwartaal na enkele kwartalen van daling weer in de lift. KPN aantal verkochte abonnementen in de laatste drie maanden van vorig jaar steeg met 2.000. Maar over het gehele jaar 2018 werd een daling van 24.000 internetklanten door het telecombedrijf gerapporteerd. Over het gehele jaar 2018 heeft KPN op de consumentenmarkt via vaste netwerken – koperdraad en glasvezel – 267.000 abonnementen voor tv, internet en bellen minder verkocht. Hierdoor kwam het aantal verkochte abonnementen in dit segment op 7,575 miljoen uit. De daling komt vooral door minder verkochte abonnementen voor vaste telefonie. Het gemiddeld bedrag dat een klant maandelijks aan abonnementen bij KPN uitgeeft, steeg in 2018 in dit segment met twee euro naar 46 euro per maand. De stijging is overigens minder dan de prijsstijging van €2,50 per maand die KPN in 2018 doorvoerde bij duo- en triple play abonnementen voor vaste diensten.

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Snatched

    Snatched
    Net5 om 20:30 uur
    Nadat Emily (Amy Schumer) door haar vriend is gedumpt, neemt ze haar moeder Linda (Goldie Hawn) maar mee op vakantie naar Ecuador, want die reis was toch al betaald. De twee tegenpolen hebben in tijden niet zo lang met elkaar opgetrokken, dus dat biedt de nodige uitdagingen om het gezellig te houden.

    TV-TIP Temptation Island

    Temptation Island
    RTL 5 om 20:32 uur
    In een seizoen waar de stellen roomser zijn dan de Paus, en de kampvuren qua spanning vergelijkbaar zijn met een herhaling van Rail Away, worden de eerste haarscheurtjes toch zichtbaar. Vooral Sidney lijkt de controle te verliezen.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)