Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    KPN met gratis Netflix of ESPN volgt vooral Odido en minder Ziggo

    KPN heeft een nieuw loyaliteitsprogramma aangekondigd. Meerdere onderdelen hiervan lijken veel op een soortgelijk aanbod van Odido.
    Jarco Kriek
    4 februari 2025
    comments 1
    KPN met gratis Netflix of ESPN volgt vooral Odido en minder Ziggo
    Foto Getty Images

    Bestaande of nieuwe klant: wie bij KPN mobiele en vaste diensten combineert – zogenaamde converged- of FMC-klanten – kan kiezen uit een gratis basisabonnement Netflix of het voetbalabonnement ESPN Compleet. Bij dit nieuwe loyaliteitsprogramma werkt KPN met een puntensysteem. Hoe meer diensten bij het telecombedrijf worden gekocht, des te meer punten worden verzameld. Bijvoorbeeld meerdere telefoonabonnementen op hetzelfde factuuradres – bijvoorbeeld voor partner en/of kinderen – of een aanvullend abonnement zoals Ziggo Sport Totaal zorgt voor extra punten.

     

    Meer keuze

    Hoe meer punten een klant heeft, hoe ruimer de keuze voor de gratis diensten van KPN. Bij meer punten kan bijvoorbeeld in plaats van het basisabonnement van Netflix ook het completere standaardabonnement worden gekozen. Ook andere streamingdiensten zoals Disney+, HBO Max of Videoland zijn dan een optie. Bij meerdere streamingdiensten zijn duurdere en meer uitgebreidere abonnementsvormen te kiezen als op de KPN puntenladder een hogere trede wordt bereikt. Ideaal voor KPN-klanten is dat via de MijnKPN-omgeving maandelijks de gratis aangeboden dienst gewisseld kan worden.

     

    Ziggo

    'KPN kopieert Ziggo' was een reactie die vanochtend te horen was na de aankondiging van het telecombedrijf. Daarbij doelend op onder meer het aanbieden van Ziggo Sport Totaal en SkyShowtime als het vaste abonnement van Ziggo met een mobiel abonnement van Vodafone wordt gecombineerd. Beide bedrijven zijn onderdeel van VodafoneZiggo. Hoewel de vergelijking begrijpelijk is, zijn er toch duidelijke verschillen. De vandaag door KPN aangekondigde manier om klanten te belonen is namelijk uitgebreider, en dus aantrekkelijker voor de consument die abonnement stapelt. Zeker als het om meerdere mobiele abonnementen gaat.

     

    Odido

    Beter kan gezegd worden dat KPN een ‘Odidootje’ doet. Het belonen van loyaliteit door KPN doet het meeste denken aan een dergelijke mogelijkheid bij Odido. Toen T-Mobile Nederland een jaar geleden werd omgedoopt tot Odido werd direct op de eerste dag een puntenplan onthuld waarbij klanten gratis extra diensten konden kiezen. Dit was echter niet geheel gericht op klanten die vast met mobiel combineren. Ook wie bijvoorbeeld een duurdere variant van een Unlimited mobiel abonnement met hogere internetsnelheid afsluit kan aanspraak maken op een gratis dienst. Hoe meer punten de klant heeft, hoe hoger de waarde van de gratis te kiezen diensten.

    KPNZiggoVodafoneZiggoOdidotvtelevisieinternetabonnementenloyaliteit

    Reacties