Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    KPN minder in trek dan concurrenten Ziggo en T-Mobile

    Het gaat nog steeds niet goed met het klantenbestand van KPN. Uit de kwartaalcijfers van het telecombedrijf blijkt dat het aantal verkochte abonnementen weer is gedaald.
    Jarco Kriek
    28 juli 2020
    comments 7
    AAnhoudend klantverlies voor KPN

    Het zijn roerige tijden voor KPN. Dit komt niet omdat de diensten en producten van het telecombedrijf onder vuur liggen. KPN heeft in Nederland het meeste last van de dynamische markt van vooral vaste diensten waar de concurrentie – met name op prijsniveau – alsmaar groter wordt. Dit is terug te zien in de financiële cijfers over het tweede kwartaal. In dit kwartaal mochten Nederlanders die vaste diensten bij KPN kochten naar een andere dienstaanbieder overstappen vanwege de prijsverhoging die het telecombedrijf op 1 juli heeft doorgevoerd.

     

    Minder tv en internet

    KPN verliest al meer dan een jaar breedbandinternetklanten. In het tweede kwartaal daalde het aantal verkochte internetabonnementen met 11.000 naar 2,812 miljoen. Het telecombedrijf blijft hiermee na Ziggo de nummer twee op de markt van vast internet. De nummer twee blijft KPN ook op de tv-markt. Maar ook hier moet het telecombedrijf een verlies van 15.000 abonnementen noteren, tot 2,293 miljoen. Het klantverlies was het grootste bij digitale ethertelevisie Digitenne alweer dertienduizend klanten KPN de rug toekeerden. De overige tweeduizend tv-abonnementen die verdwenen, zijn van Nederlanders die voorheen via Interactieve TV naar tv-zenders keken.

     

    Abonnementen

    Net als bij andere dienstenaanbieders op de vaste markt zet bij KPN de trend door dat het aantal verkochte telefoonabonnementen daalt. In de afgelopen drie maanden bedroeg dat verlies veertigduizend tot nu in totaal 1,913 miljoen verkochten abonnementen. Tellen we alle verkochte mobiele en vaste abonnementen bij de consumentendivisie op dan verkocht KPN in het tweede kwartaal 7,018 miljoen abonnementen. Dat zijn 74.000 abonnementen minder dan een kwartaal daarvoor.

    KPNXS4AllkwartaalcijferstvtelevisieInteractieve TVDigitenneinternetgigabitinternetbellenrelefoontelefonievastmobielabonnementklantverliesprijsverhogingconcurrentieconcurrentiestrijd

    Reacties