1. Nieuws

    'KPN misleidt duizenden glasvezelklanten'

    Telecombedrijf KPN heeft veel glasvezelklanten misleid. Dat stelt het advocatenkantoor Loonstein. KPN verkoopt duurdere glasvezelabonnementen terwijl diensten via koperdraad geleverd worden.
    Jarco Kriek
    17 februari 2013
    comments 0
    'KPN misleidt duizenden glasvezelklanten'

    Telecombedrijf KPN heeft veel glasvezelklanten misleid. Dat stelt het advocatenkantoor Loonstein. KPN verkoopt duurdere glasvezelabonnementen terwijl er diensten via koperdraad geleverd worden.

    "Dat is gewoon misleiding door KPN", aldus Chizkija Loonstein van advocatenkantoor Loonstein tegen De Telegraaf. Het advocatenkantoor heeft honderden klachten van KPN-klanten ontvangen. KPN had het ongeluk dat de oprichter van het advocatenkantoor zelf slachtoffer van deze misleiding werd en meewerkte aan het TROS-consumentenprogramma Radar. Hierin werd onlangs de kritische pijlen op de glasvezeldienstverlening van KPN gericht. Ondanks dat KPN met advocaat Loonstein net voor de uitzending tot een schikking kwam, riep het advocatenkantoor slachtoffers op zich bij hen voor een collectieve procedure tegen KPN te melden.

    Koper in plaats van glasvezel

    KPN levert volgens advocatenkantoor Loonstein in duizenden gevallen diensten via het verouderde koperdraadnetwerk terwijl klanten voor duurdere glasvezeldiensten betalen. Omdat de internetsnelheid via koperdraad afhankelijk is van de afstand naar de wijkcentrale wordt in deze gevallen niet de beloofde internetsnelheid gehaald. Ook kan er storing bij gebruik van de KPN tv-dienst Interactieve TV ontstaan. Bij Interactieve TV wordt het beeld via internet de huiskamer ingebracht. Wanneer de internetsnelheid onvoldoende is, zijn er storingen in het beeld zichtbaar. Deze storingen worden versterkt als er gelijktijdig gebruik van internet en Interactieve TV wordt gemaakt.

    Laatste deel nog koperdraad

    KPN heeft veel woonwijken in Nederland wel van glasvezelkabels voorzien, maar in sommige gevallen is de aanleg bij wijkcentrales gestopt. Hierdoor maakt men in het traject van de wijkcentrale naar de woning van de klant nog gebruik van het verouderde koperdraadnetwerk. Advocatenkantoor Loonstein wil dat alle gedupeerden schadeloos worden gesteld. In ieder geval het verschil tussen het goedkopere DSL-abonnement en het duurdere glasvezelabonnement dient aan de klanten te worden terugbetaald. Daarnaast stelt het advocatenkantoor dat KPN contractueel verplicht is om glasvezel te leveren. KPN stelt in een reactie dat het veel klachten zijn en dat men eerst de tijd wil nemen om de klachten te bekijken.

    KPNTROSRadarglasvezelInteractieve TVAlles-In-1internetbellenklachtklachtenproblemenADSLVDSLklantenservicetvtelevisie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Shawshank Redemption

    The Shawshank Redemption
    om 13:48 uur
    Andy (Tim Robbins) belandt onschuldig in de gevangenis. Daar vindt hij zijn steun en toeverlaat in de gedetineerde Red (Morgan Freeman). Gedurende hun twintigjarige detentie sluiten de twee een hechte vriendschap, wat hen staat stelt te overleven in de barre omstandigheden.

    TV-TIP The Voice Kids

    The Voice Kids
    RTL 4 om 20:39 uur
    De finale van The Voice Kids betekent ook direct het laatste wapenfeit van Wendy van Dijk bij RTL 4. Na 13 jaar volgt de presentatrice haar echtgenoot naar het Talpa van John de Mol. Martijn Krabbé hoeft het volgend seizoen echter niet alleen te doen: Jamai Loman neemt Wendy's honneurs waar.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)