1. Nieuws

    'KPN misleidt duizenden glasvezelklanten'

    Telecombedrijf KPN heeft veel glasvezelklanten misleid. Dat stelt het advocatenkantoor Loonstein. KPN verkoopt duurdere glasvezelabonnementen terwijl diensten via koperdraad geleverd worden.
    Jarco Kriek
    17 februari 2013
    comments 0
    'KPN misleidt duizenden glasvezelklanten'

    Telecombedrijf KPN heeft veel glasvezelklanten misleid. Dat stelt het advocatenkantoor Loonstein. KPN verkoopt duurdere glasvezelabonnementen terwijl er diensten via koperdraad geleverd worden.

    "Dat is gewoon misleiding door KPN", aldus Chizkija Loonstein van advocatenkantoor Loonstein tegen De Telegraaf. Het advocatenkantoor heeft honderden klachten van KPN-klanten ontvangen. KPN had het ongeluk dat de oprichter van het advocatenkantoor zelf slachtoffer van deze misleiding werd en meewerkte aan het TROS-consumentenprogramma Radar. Hierin werd onlangs de kritische pijlen op de glasvezeldienstverlening van KPN gericht. Ondanks dat KPN met advocaat Loonstein net voor de uitzending tot een schikking kwam, riep het advocatenkantoor slachtoffers op zich bij hen voor een collectieve procedure tegen KPN te melden.

    Koper in plaats van glasvezel

    KPN levert volgens advocatenkantoor Loonstein in duizenden gevallen diensten via het verouderde koperdraadnetwerk terwijl klanten voor duurdere glasvezeldiensten betalen. Omdat de internetsnelheid via koperdraad afhankelijk is van de afstand naar de wijkcentrale wordt in deze gevallen niet de beloofde internetsnelheid gehaald. Ook kan er storing bij gebruik van de KPN tv-dienst Interactieve TV ontstaan. Bij Interactieve TV wordt het beeld via internet de huiskamer ingebracht. Wanneer de internetsnelheid onvoldoende is, zijn er storingen in het beeld zichtbaar. Deze storingen worden versterkt als er gelijktijdig gebruik van internet en Interactieve TV wordt gemaakt.

    Laatste deel nog koperdraad

    KPN heeft veel woonwijken in Nederland wel van glasvezelkabels voorzien, maar in sommige gevallen is de aanleg bij wijkcentrales gestopt. Hierdoor maakt men in het traject van de wijkcentrale naar de woning van de klant nog gebruik van het verouderde koperdraadnetwerk. Advocatenkantoor Loonstein wil dat alle gedupeerden schadeloos worden gesteld. In ieder geval het verschil tussen het goedkopere DSL-abonnement en het duurdere glasvezelabonnement dient aan de klanten te worden terugbetaald. Daarnaast stelt het advocatenkantoor dat KPN contractueel verplicht is om glasvezel te leveren. KPN stelt in een reactie dat het veel klachten zijn en dat men eerst de tijd wil nemen om de klachten te bekijken.

    KPNTROSRadarglasvezelInteractieve TVAlles-In-1internetbellenklachtklachtenproblemenADSLVDSLklantenservicetvtelevisie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)