1. Nieuws

    'KPN misleidt duizenden glasvezelklanten'

    Telecombedrijf KPN heeft veel glasvezelklanten misleid. Dat stelt het advocatenkantoor Loonstein. KPN verkoopt duurdere glasvezelabonnementen terwijl diensten via koperdraad geleverd worden.
    Jarco Kriek
    17 februari 2013
    comments 0
    'KPN misleidt duizenden glasvezelklanten'

    Telecombedrijf KPN heeft veel glasvezelklanten misleid. Dat stelt het advocatenkantoor Loonstein. KPN verkoopt duurdere glasvezelabonnementen terwijl er diensten via koperdraad geleverd worden.

    "Dat is gewoon misleiding door KPN", aldus Chizkija Loonstein van advocatenkantoor Loonstein tegen De Telegraaf. Het advocatenkantoor heeft honderden klachten van KPN-klanten ontvangen. KPN had het ongeluk dat de oprichter van het advocatenkantoor zelf slachtoffer van deze misleiding werd en meewerkte aan het TROS-consumentenprogramma Radar. Hierin werd onlangs de kritische pijlen op de glasvezeldienstverlening van KPN gericht. Ondanks dat KPN met advocaat Loonstein net voor de uitzending tot een schikking kwam, riep het advocatenkantoor slachtoffers op zich bij hen voor een collectieve procedure tegen KPN te melden.

    Koper in plaats van glasvezel

    KPN levert volgens advocatenkantoor Loonstein in duizenden gevallen diensten via het verouderde koperdraadnetwerk terwijl klanten voor duurdere glasvezeldiensten betalen. Omdat de internetsnelheid via koperdraad afhankelijk is van de afstand naar de wijkcentrale wordt in deze gevallen niet de beloofde internetsnelheid gehaald. Ook kan er storing bij gebruik van de KPN tv-dienst Interactieve TV ontstaan. Bij Interactieve TV wordt het beeld via internet de huiskamer ingebracht. Wanneer de internetsnelheid onvoldoende is, zijn er storingen in het beeld zichtbaar. Deze storingen worden versterkt als er gelijktijdig gebruik van internet en Interactieve TV wordt gemaakt.

    Laatste deel nog koperdraad

    KPN heeft veel woonwijken in Nederland wel van glasvezelkabels voorzien, maar in sommige gevallen is de aanleg bij wijkcentrales gestopt. Hierdoor maakt men in het traject van de wijkcentrale naar de woning van de klant nog gebruik van het verouderde koperdraadnetwerk. Advocatenkantoor Loonstein wil dat alle gedupeerden schadeloos worden gesteld. In ieder geval het verschil tussen het goedkopere DSL-abonnement en het duurdere glasvezelabonnement dient aan de klanten te worden terugbetaald. Daarnaast stelt het advocatenkantoor dat KPN contractueel verplicht is om glasvezel te leveren. KPN stelt in een reactie dat het veel klachten zijn en dat men eerst de tijd wil nemen om de klachten te bekijken.

    KPNTROSRadarglasvezelInteractieve TVAlles-In-1internetbellenklachtklachtenproblemenADSLVDSLklantenservicetvtelevisie

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 18:00 uur
    Maar liefst zes wedstrijden moest Ajax overleven om de Champions League te halen. Toen Dusan Tadic overkwam van Southampton haalde hij daar zijn schouders over op. Vanavond heeft Ajax in de eigen Johan Cruijff Arena tegen AEK Athene een goede kans om een prima start te maken.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD THE DEATH OF STALIN

      Nadat Jozef Stalin in 1953 bewusteloos wordt aangetroffen, reageert de top van de Communistische Partij als verlamd. In het machtsvacuüm dat ontstaat, probeert iedereen vooral zijn eigen hachje te redden. Totaal TV mag de dvd van deze satirische comedy vijf keer weggeven.

    TV-TIP Daglicht

    Daglicht
    NPO 3 om 20:25 uur
    In deze verfilming van Marion Pauws bestseller is Angela Schijf een strafpleiter die met haar drukke baan en een autistisch zoontje veel op haar bord heeft. De regisseur heeft de kunst afgekeken van de betere Hollywood-film. Dat betekent een lekker tempo, een soepel verloop en effectieve plotwendingen.