1. Nieuws

    KPN onder druk Ziggo en T-Mobile na schrappen dochtermerken

    Het is nog maar de vraag of de kostenbesparing die KPN wil behalen door het schrappen van de dochtermerken Telfort en XS4All opweegt tegen het verlies van klanten die hierdoor lijkt te ontstaan.
    Jarco Kriek
    8 september 2019
    comments 6
    KPN onder druk Ziggo en T-Mobile na schrappen dochtermerken
    Foto ANP

    KPN maakte in mei een aanvang met de zogenaamde éénmerkstrategie. Als eerste werd dochtermerk Telfort onder de eigen merknaam KPN ondergebracht. Dit heeft gezorgd voor een verlies van tienduizenden verkochte abonnementen. Het verlies is volgens onderzoek van Telecompaper dusdanig dat het marktleiderschap van KPN op de mobiele markt onder druk komt te staan. KPN is van oudsher onbetwiste marktleider bij deze dienstverlening. Maar concurrenten VodafoneZiggo en T-Mobile komen met rasse schreden dichterbij en slokken marktaandeel van KPN op. Vooral T-Mobile is na het inlijven van Tele2 in dit marktsegment een geduchte opponent van KPN.

     

    Ziggo

    Maar ook op de markt van vaste diensten staat het marktaandeel van KPN onder druk. Ook hierbij geldt challenger T-Mobile als grootste kwelgeest van KPN. Maar opvallend genoeg verliest KPN ook klanten aan Ziggo. Dit is tegenstelling tot de afgelopen jaren toen het kabelbedrijf kwartaal na kwartaal klanten naar KPN zag overstappen.

     

    XS4All

    En de gifbeker lijkt voor KPN nog niet leeg als wordt vastgehouden aan de éénmerkstrategie. KPN wil namelijk volgend jaar ook XS4All onder de merknaam KPN onderbrengen. Dit voornemen zorgt nu al voor grote onrust onder XS4All-klanten. Tienduizenden abonnees dreigen naar een andere aanbieder over te stappen als KPN aan het voornemen blijft vasthouden.

    KPNT-MobileTele2ZiggoVodafoneZiggoVodafoneTelfortXs4Allmobielvastmarktaandeelklantverliesabonnemententvtelevisieinternetbellentelefoontelefonie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Le Mans '66

      Win vijf keer een VIP-pakket van Le Mans 66

      Academy Award-winnaars Matt Damon en Christian Bale schitteren in Le Mans ‘66, gebaseerd op het merkwaardige waargebeurde verhaal van Ford tegen Ferarri. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van dit actiedrama weggeven, met daarin een steelbook editie van Le Mans ’66, een poster én een Pathé Thuis kijkcode.

    TV-TIP The Wolf of Wall Street

    The Wolf of Wall Street
    RTL 7 om 20:25 uur
    In 1987 start de 26-jarige effectenmakelaar Jordan Belfort zijn eigen firma op. Al snel verdient hij bijna een miljoen dollar per week. Zijn tomeloze ambitie leidt tot een gestoord leven vol bedrog, doorgesnoven prostituees, overdadige diners, uitzinnige feesten, peperdure bolides en bergen cocaïne. En dat terwijl zijn bloedmooie vrouw Naomi op hem wacht in zijn landhuis.

    TV-TIP The cocaine trail

    The cocaine trail
    NPO 3 om 20:25 uur
    De deelnemers dachten dat een snuifje in het weekend geen kwaad kon, totdat ze de levensgevaarlijke kant van de drugshandel van dichtbij zagen.

    Interview

    • In de voetsporen van de Bevrijding is vanaf 28 maart te zien bij NPO 2

      Philip Freriks

      In de voetsporen van de bevrijding

      Philip Freriks gaat in gesprek met bevrijders die een einde maakten aan de Duitse bezetting, en met burgers die er middenin zaten.
      Reacties0 reactie(s)