1. Nieuws

    KPN richting twee miljoen tv-klanten

    KPN nadert de grens van twee miljoen klanten die via het telecombedrijf tv-diensten afnemen. De groei van het aantal klanten dat glasvezeldiensten via KPN afneemt, verloopt minder snel.
    Jarco Kriek
    4 februari 2014
    comments 13
    KPN richting twee miljoen tv-klanten
    KPN nadert de grens van twee miljoen klanten die via het telecombedrijf tv-diensten afnemen. De groei van het aantal klanten dat via glasvezel KPN Interactieve TV afneemt, verloopt minder snel.

    In het vierde kwartaal van 2013 namen 23.000 nieuwe klanten een glasvezelabonnement op één van de Alles-in-1-pakketten van KPN. Over het gehele jaar 2013 noteerde KPN hierdoor een groei van 116.000 glasvezel-klanten. Verder zijn 878.000 klanten die via DSL-netwerken tv-diensten bij KPN afnemen. Hierdoor komt het totaal aantal klanten dat in 2013 van de Interactieve TV-dienst van KPN gebruikmaakt op 1.362.000. Via het budget tv-product Digitenne wordt door 591.000 KPN-klanten gekeken. Digitenne valt bij KPN in de jaarcijfers onder de noemer overige, waaronder ook de enkele tienduizenden klanten vallen die via door KPN in 2012 overgenomen glasvezelserviceproviders alleen analoog naar tv kijken.

    Rek uit groei glasvezelklanten

    Het aantal klanten dat via KPN glasvezeldiensten afneemt stijgt weliswaar, maar de groei is minder groot dan daarvoor. In het vierde kwartaal van 2013 was er een stijging van 23.000 klanten. Dat was de minste kwartaalstijging in 2013. In het eerste kwartaal boekte KPN 29.000 nieuwe glasvezelklanten, in het tweede kwartaal 30.000 en het derde kwartaal 32.000. 

    Meer omzet

    Door de verkoop van meer Alles-in-1-pakketten via DSL- en glasvezelnetwerken en hogere prijzen van afgenomen diensten steeg de omzet in het segment Consumenten Thuis met 2,5 procent. Het aantal klanten dat bij het telecombedrijf Alles-in-1-pakketten afneemt, steeg in het vierde kwartaal met 47.000 tot 1.216.000. Dat komt overeen met 44 procent van het aantal klanten dat bij KPN breedbandinternet afneemt. Door het verbeteren van het koperdraadnetwerk en de aanleg van meer glasvezelnetwerken kan KPN in zeventig procent van de Nederlandse huishoudens breedbandinternet met een snelheid van meer dan 40Mbps leveren.
    KPNglasvezelReggefiberReggeborghkoperdraadVDSLInteractieve TVglasvezelnetwerkenACMDigitenneAlles-in-1triple playtvtelevisietelefooninternet

    Reacties

  1. TV-TIP VTBL

    VTBL
    RTL 7 om 20:00 uur
    Hmbrt Tn, Th Jnssn en Jmm Fld Hsslbnk zijn de kopstukken van de nieuwe voetbaltalkshow VTBL. Want over het spel kan niet genoeg worden gebakkeleid. Minder bekend, wel aan tafel: journalisten Bart Nolles en Simon Zijlemans. Ze bespreken alles van Vitesse tot de Europese voetbalvelden.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES INSTANT FAMILY

      Als Pete (Mark Wahlberg) en Ellie (Rose Byrne) een gezin willen stichten, komen ze in de wereld van adoptie terecht. Wanneer ze de rebelse vijftienjarige Lizzy en haar jongere broer en zus leren kennen, krijgt het stel onverwacht in één keer drie kinderen. Dit brengt niet alleen moeilijke situaties met zich mee maar ook grappige en ontroerende momenten. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP A Good Day to Die Hard

    A Good Day to Die Hard
    Veronica om 20:30 uur
    De New Yorkse agent John McClane (Bruce Willis) steekt voor het eerst de grens over om zijn zoon uit een gevangenis in Moskou te halen. Hij steekt de oceaan over om daar de boel aan gort te scheuren en te schieten. Net als zijn voorgangers is de film weer tot de nok toe gevuld met actie.

    Interview