1. Nieuws

    KPN richting twee miljoen tv-klanten

    KPN nadert de grens van twee miljoen klanten die via het telecombedrijf tv-diensten afnemen. De groei van het aantal klanten dat glasvezeldiensten via KPN afneemt, verloopt minder snel.
    Jarco Kriek
    4 februari 2014
    comments 13
    KPN richting twee miljoen tv-klanten
    KPN nadert de grens van twee miljoen klanten die via het telecombedrijf tv-diensten afnemen. De groei van het aantal klanten dat via glasvezel KPN Interactieve TV afneemt, verloopt minder snel.

    In het vierde kwartaal van 2013 namen 23.000 nieuwe klanten een glasvezelabonnement op één van de Alles-in-1-pakketten van KPN. Over het gehele jaar 2013 noteerde KPN hierdoor een groei van 116.000 glasvezel-klanten. Verder zijn 878.000 klanten die via DSL-netwerken tv-diensten bij KPN afnemen. Hierdoor komt het totaal aantal klanten dat in 2013 van de Interactieve TV-dienst van KPN gebruikmaakt op 1.362.000. Via het budget tv-product Digitenne wordt door 591.000 KPN-klanten gekeken. Digitenne valt bij KPN in de jaarcijfers onder de noemer overige, waaronder ook de enkele tienduizenden klanten vallen die via door KPN in 2012 overgenomen glasvezelserviceproviders alleen analoog naar tv kijken.

    Rek uit groei glasvezelklanten

    Het aantal klanten dat via KPN glasvezeldiensten afneemt stijgt weliswaar, maar de groei is minder groot dan daarvoor. In het vierde kwartaal van 2013 was er een stijging van 23.000 klanten. Dat was de minste kwartaalstijging in 2013. In het eerste kwartaal boekte KPN 29.000 nieuwe glasvezelklanten, in het tweede kwartaal 30.000 en het derde kwartaal 32.000. 

    Meer omzet

    Door de verkoop van meer Alles-in-1-pakketten via DSL- en glasvezelnetwerken en hogere prijzen van afgenomen diensten steeg de omzet in het segment Consumenten Thuis met 2,5 procent. Het aantal klanten dat bij het telecombedrijf Alles-in-1-pakketten afneemt, steeg in het vierde kwartaal met 47.000 tot 1.216.000. Dat komt overeen met 44 procent van het aantal klanten dat bij KPN breedbandinternet afneemt. Door het verbeteren van het koperdraadnetwerk en de aanleg van meer glasvezelnetwerken kan KPN in zeventig procent van de Nederlandse huishoudens breedbandinternet met een snelheid van meer dan 40Mbps leveren.
    KPNglasvezelReggefiberReggeborghkoperdraadVDSLInteractieve TVglasvezelnetwerkenACMDigitenneAlles-in-1triple playtvtelevisietelefooninternet

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Made in Italy with Silvia Colloca

    Made in Italy with Silvia Colloca
    24Kitchen om 18:30 uur
    Als ze ergens koken tot een kunst weten te verheffen, dan is het wel in Italië. Silvia Colloca reist dan ook door eigen land op zoek naar de beste keukenadresjes, om daar vervolgens de meest verfijnde recepten te ontrafelen.

    TV-TIP Reizen Waes

    Reizen Waes
    NPO 3 om 20:25 uur
    Tom Waes is nog steeds in Oekraïne. Hij heeft Tsjernobyl overleefd en trekt dit keer naar het oorlogsgebied in het oosten van het land. Daar staan het Oekraïense leger en Russisch gezinde separatisten tegenover elkaar aan de frontlijn. Ondanks een wapenstilstand wordt er nog elke dag heen en weer geschoten.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)