1. Nieuws

    KPN richting twee miljoen tv-klanten

    KPN nadert de grens van twee miljoen klanten die via het telecombedrijf tv-diensten afnemen. De groei van het aantal klanten dat glasvezeldiensten via KPN afneemt, verloopt minder snel.
    Jarco Kriek
    4 februari 2014
    comments 13
    KPN richting twee miljoen tv-klanten
    KPN nadert de grens van twee miljoen klanten die via het telecombedrijf tv-diensten afnemen. De groei van het aantal klanten dat via glasvezel KPN Interactieve TV afneemt, verloopt minder snel.

    In het vierde kwartaal van 2013 namen 23.000 nieuwe klanten een glasvezelabonnement op één van de Alles-in-1-pakketten van KPN. Over het gehele jaar 2013 noteerde KPN hierdoor een groei van 116.000 glasvezel-klanten. Verder zijn 878.000 klanten die via DSL-netwerken tv-diensten bij KPN afnemen. Hierdoor komt het totaal aantal klanten dat in 2013 van de Interactieve TV-dienst van KPN gebruikmaakt op 1.362.000. Via het budget tv-product Digitenne wordt door 591.000 KPN-klanten gekeken. Digitenne valt bij KPN in de jaarcijfers onder de noemer overige, waaronder ook de enkele tienduizenden klanten vallen die via door KPN in 2012 overgenomen glasvezelserviceproviders alleen analoog naar tv kijken.

    Rek uit groei glasvezelklanten

    Het aantal klanten dat via KPN glasvezeldiensten afneemt stijgt weliswaar, maar de groei is minder groot dan daarvoor. In het vierde kwartaal van 2013 was er een stijging van 23.000 klanten. Dat was de minste kwartaalstijging in 2013. In het eerste kwartaal boekte KPN 29.000 nieuwe glasvezelklanten, in het tweede kwartaal 30.000 en het derde kwartaal 32.000. 

    Meer omzet

    Door de verkoop van meer Alles-in-1-pakketten via DSL- en glasvezelnetwerken en hogere prijzen van afgenomen diensten steeg de omzet in het segment Consumenten Thuis met 2,5 procent. Het aantal klanten dat bij het telecombedrijf Alles-in-1-pakketten afneemt, steeg in het vierde kwartaal met 47.000 tot 1.216.000. Dat komt overeen met 44 procent van het aantal klanten dat bij KPN breedbandinternet afneemt. Door het verbeteren van het koperdraadnetwerk en de aanleg van meer glasvezelnetwerken kan KPN in zeventig procent van de Nederlandse huishoudens breedbandinternet met een snelheid van meer dan 40Mbps leveren.
    KPNglasvezelReggefiberReggeborghkoperdraadVDSLInteractieve TVglasvezelnetwerkenACMDigitenneAlles-in-1triple playtvtelevisietelefooninternet

    Reacties

  1. TV-TIP Dagelijkse zomerkost

    Dagelijkse zomerkost
    Een om 19:40 uur
    Terwijl heel België aan de buis gekluisterd zat voor het WK Voetbal in Rusland, trok Jeroen Meus naar Spanje voor zijn culinaire programma. Vijf weken lang paella, chorizo en gehaktballetjes. We krijgen al goesting bij de gedachte. Ken je trouwens het Spaanse woord voor Vlaams? Niet? Flamenco!

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP De slimste mens

    De slimste mens
    NPO 2 om 20:25 uur
    Je hoeft niet in het hoogbegaafdenklasje te hebben gezeten om De Slimste Mens te winnen. Een flinke snuif algemene kennis met een dosis strategisch inzicht kan je zomaar in de finale doen belanden. In deze eerste aflevering van deze zomereditie gaan Cas Jansen, Lonneke Dort en Jan Blokhuijsen de strijd met elkaar aan.